אם אתם חדשים בעולם קידום האתרים וגם אם אתם וותקים, בוודאי יצא לכם לשמוע על המושג "כתיבת תוכן SEO" לקידום אתרים או בלעז SEO Content Writing. כל מומחה קידום אתרים יסכים שכתיבת תוכן איכותי ומעניין היא חלק מאוד חשוב מאסטרטגיית קידום האתר.
לפירוש של תוכן "איכותי ומעניין" יכולות להיות מספר גישות שונות. שכן, לכל מקדם אתרים יש דרך ואסטרטגייה שונה לכתיבת תוכן לקידום אתרים.
יש כאלה בגישה של כתיבת תוכן במחשבה על הגולש ויש כאלה שכותבים תוכן במחשבה של "מה יותר טוב עבור גוגל".
אין גישה אחת שהיא הנכונה ביותר, האסטרטגיה אמורה להיות משולבת עם מספר פקטורים שכל אחד מהם בונה פאזל אחד שלם של תוכן איכותי ומקצועי.
במדריך הזה אני אתן 8 טיפים והנחות יסוד חשובות לכתיבת תוכן SEO כמו מקצוענים.
מהו תהליך כתיבת תוכן לקידום אתרים?
כתיבת תוכן לקידום לאתרים הוא תהליך תכנון, יצירה ואופטימיזציה של התוכן עבור דירוג במנועי החיפוש. האופטימיזציה מתבצעת בעזרת אסטרטגיית On Page SEO שתורמת לתקשורת טובה יותר עם מנועי החיפוש.
תהליך אופטימיזציית On Page SEO כולל בתוכו מחקר מילות מפתח ויישום הביטויים בתוך התוכן. בנוסף לכך, קישוריים פנימיים הם גם חלק בלתי נפרד מהאופטימיזציה.
קופירייטרים ומשווקים ככלל משתמשים ב-SEO על מנת להגדיל את כמות הלקוחות בצורה אורגנית ולשפר את דירוג ה-SERP.
למה כתיבת תוכן SEO חשובה לקידום האתר?
זהו לא סוד ודי מובן ש-SEO וכתיבת תוכן אמורים להיות בהלימה אחת עם השנייה.
אחרי הכל, בלי SEO האתר שלכם יהיה תקוע אי שם בעמוד ה-50 של תוצאות החיפוש. בשונה מכך, גם אם האתר שלכם יהיה מדורג בעמוד הראשון אבל התוכן יהיה גרוע גוגל עלול לסמן את האתר כלא רלוונטי ולהחזיר אתכם חזרה אחורה.
לכן, השילוב בין קידום אתרים לכתיבת תוכן SEO כמו אלופים היא כל-כך חשובה על מנת להגיע ליעד הנשגב ולהיות בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.
טיפים לכתיבת תוכן לאתרים ברמה אחת מעל כולם
1. תכתבו תוכן לאנשים ולא למנוע החיפוש
הטיפ הזה לכתיבת תוכן הוא במקום הראשון מכיוון שזה מאוד חשובה להתקדמות שלכם. האלגוריתם של גוגל מספיק חכם כדי להבין אם התוכן שאתם כותבים מעניין את הגולשים ועונה על השאלות שלהם.
זה לא משנה כמה תשתדלו לעשות On page SEO או שתנסו להשתמש במילות מפתח סופר ממוקדות. במידה והתוכן שאתם כותבים הוא לא מעניין ובאיכות נמוכה גוגל לא יתן לכם את המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.
כאשר אתם כותבים תוכן SEO תמיד תחשבו על נקודת המבט של הגולש, למשל דמיינו שאתם הייתם קוראים את התוכן שלכם, האם הייתם אוהבים אותו או שהייתם שואלים "מה זה הבולשיט הזה"?
טיפ נוסף לאיכות התוכן הוא לרשום תוכן מספיק ארוך, עבור קהל ישראלי לפחות 600 מילים ועבור קהל בחול 1000 מילים ומעלה. בזכות כמות המילים תוכלו גם להיות מדורגים עבור מילות מפתח אחרות מאלה שהתמקדתם בהם.
ברגע שיש לך תוכן עשיר ולא דל בתוכו נמצאים עוד מילות מפתח שיכולות להיות קשורות לחיפושים אחרים ובכך בהתאם לתחרות גוגל תדע להציג אתכם בתוצאות מכובדות.
2. השתמשו בתתי כותרות קצרות וקולעות
כותרות, תתי כותרות ובכלל כל התוכן שלכם אמור להיות קצר וקולע בלי למרוח אותו. לכן חשוב לשים דגש על כותרות קצרות ענייניות וברורות. יחד עם זאת, תשלבו את מילות המפתח שמצאתם במחקר מילות מפתח שעשיתם והוסיפו אותם לכותרות.
בנוסף לכותרות מעולות, ודאו שגם תיאורי המטה וכותרות המטה שמופיעות בתוצאות החיפוש יהיו ענייניות וקצת שיווקיות על מנת לעניין את הגולש ולהניע אותו ללחיצה, כך גם תגדילו את ה-CTR שלכם.
3. השתמשו במילות מפתח רוחביות וגם מילות מפתח זנב ארוך
על מנת לעזור למנוע החיפוש וגם לגולשים שלכם להבין בבירור על מה מדובר בתוכן השתמשו במילות מפתח, תוכלו ללמוד על זה עוד במדריך למחקר מילות מפתח.
אך שימו לב, שימוש ביותר מידי מילות מפתח יגרום ל"דחיסת מילות מפתח" ומנוע החיפוש יסמן את האתר שלכם כ-"Over Optimizing". מעבר לכך, שימוש ביותר מידי מילות מפתח יכול לפגוע בחווית המשתמש באתר ולנטישות העמוד.
השתמשו במילות המפתח בצורה מחושבת תוך הקפדה על תחושה טבעית יותר כאשר קוראים את התוכן. בנוסף לכך, מה שיכול להוסיף לשימוש בביטויים הוא הזנתם בתגיות של הפוסט. יש את התכונה הזאת כמעט בכל מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס או פלטפורמה לבניית אתרים.
4. השתמשו בטבלאות ומספרים
מנועי החיפוש וגוגל בפרט אוהבים ונותנים עדיפות לתוכן שכולל בתוכו טבלאות עם תוכן השוואתי או פירוק לגורמים. בנוסף לטבלאות, השתמשו במספרים שגם את זה מנועי החיפוש מעדיפים יותר.
למשל, אם אתם כותבים תוכן בנושא "5 הערים הגדולות בעולם", אתם יכולים להזין בתוכן מספרים כמו: "יש 10,000 ערים בעולם ובמאמר הזה נציג את 5 הערים הגדולות ביותר".
דוגמא נוספת היא כמו זו שמוצגת בתמונה למעלה, במקום לכתוב על מחירי חבילות ותקופת הזמן שלהם. פרקו את המחירים ותקופות הזמן בטבלה.
5. הוסיפו תמונות לתוכן שלכם
תמונות במאמרים ובפוסטים הם עוד פקטור אחד קטן מפאזל שלם שתורם לדירוג התוכן שלך ב-SEO. אנשים הם חזותיים, בנוסף לתוכן המעולה תמונות יכולות לשפר את חווית המשתמש.
פקטור נוסף שצריך לקחת בחשבון והוא מאוד חשוב. כאשר אתם משתמשים בתמונות הוסיפו ל-ALT Text שלהם את מילות המפתח שעליהם אתם מתמקדים בתוכן זה עוד תהליך שעוזר לגוגל להבין על מה התוכן מדבר.
עוד טיפ כבונוס, גוגל יודעים לקרוא טקסט בתוך תמונה. הוסיפו לתמונה שלכם טקסט עם מילות המפתח. זה עושה פלאים.
ישנה דרך יצירתית שתוכלו להביא עוד תנועה לעמוד בעזרת התמונות בתוכן. במידה ואין לכם חשבון Pinterest כדאי לפתוח, הממשק של פינטרסט מעוצב בצורה חזותית שהעיקר שלה היא תמונות. תוכלו להוסיף את תמונות התוכן לפינטרסט ובכך למשוך עוד תנועה לאתר.
6. שווקו את התוכן שלכם במדיה החברתית
סמכותיות של אתר נמדדת בין היתר גם מהפעילות ברשתות החברתיות. זהו כלי רב עוצמה שיכול לעזור לכם להגדיל את טווח הגולשים וגם את הזדמנות השיתוף של התוכן שלכם עם אנשים אחרים.
תפרסמו כל מאמר חדש במדיה החברתית ובפורמים, תשתמשו בכותרות, בתיאורים מעניינים וקריאות לפעולה על מנת שהגולשים יילחצו על הלינקים.
מכיוון שהכח של הרשתות החברתיות טמון באפשרות השיתוף, שימו לב שהפעלתם את כפתורי השיתוף של הפוסטים במדיה החברתית יחד עם הוספת כפתורי שיתוף באתר עצמו.
7. תכתבו תוכן שיווקי במיקוד על הנעה לפעולה
רוב הפעמים כשכותבים תוכן לקידום האתר מאחורי כל תוכן יש מטרה מסויימת, בין אם זה מכירות מוצרים או שירותים. במקרה כזה, אתם צריכים להשתמש בטכניקה שיווקית על ידי משפטים מושכים שמניעים את הגולשים לפעולה (לחיצה).
יש שכותבים תוכן לאתרים "בשביל הפאן" נקרא לזה, במקרה הזה כמובן שאין צרכים בקריאה לפעולה כלשהי. אבל כשאתם כן רושמים תוכן לקידום אתר עליכם לדעת מה תהיה הקריאה לפעולה ומה המטרה של הכתיבה עוד לפני כתיבת התוכן.
ולאחר מכן, תצטרכו להפוך את התוכן למספיק משכנע כדי שהקוראים לא יוכלו שלא ללחוץ.
לצורך הדוגמא, נניח ואתם מוכרים קורס דיגיטלי לירידה במשקל. בתוכן שאתם רושמים עליכם להכניס משפטים ואפילו כפתורים שיעוררו את הצורך של האדם בקורס.
אנשים מונעים על פי רגשות, חיוביים ושליליים. וכך גם רצוי שמבנה המשפט הנעה לפעולה יהיו כתוב, למשל: "לחצו כאן וגלו איך תוכלו להוריד במשקל תוך 28 ימים". במקרה הזה, במידה והגולש יילחץ הוא יקבל משהו חיובי בתמורה.
8. קודם תבינו מי קהל היעד שלך ואז תכתבו לו תוכן
כל אדם שמבקר באתר שלכם מחפש מוצר מסוים או מידע ותשובות מסוימות. כשאנשים מחפשים דבר כלשהו הם לא מבזבזים זמן, הם מצפים להיכנס לאתר ולקבל את התמורה המדויקת שלשמה נכנסו.
במידה והגולש בתוך מספר שניות יבין שהתוכן שלכם אינו נותן לו מענה, הוא ינטוש את האתר וימשיך הלאה בחיפושים כדי למצוא את מה שחיפש.
אתם רוצים שהמבקרים באתר שלכם יישארו לאורך זמן, לכן חשוב לחקור את קהל היעד שלכם על מנת להעביר לו את המסר הנכון באופן מיידי.
לגוגל יש מדד ציון שכולל בתוכו את זמן השהייה של הגולש באתר, הפרשנות של האלגוריתם הוא שבמידה והגולש קורא את התוכן שלכם לאורך זמן סימן שהתוכן מעניין ורלוונטי. מה שיחזק את זה יהיה במידה והגולש לא ימשיך לחפש הלאה בתוצאות החיפוש, זהו סימן שהתוכן שלכם נתן לו את התשובה המדויקת שאותה חיפש.
לסיכום: תכתבו תוכן לקידום האתר כמו מקצוענים והתוצאות יגיעו!
אני מקווה שהמדריך הזה עזר לכם להבין את אבני הדרך שחשוב לשים עליהם דגש כאשר כותבים תוכן לקידום אתרים.
במידה ויש לכם טיפים נוספים שצריך לשים עליהם דגש כאשר כותבים תוכן SEO, אשמח שתשתפו בתגובות למטה!