רוצים לדעת מה חשוב עבור דירוג אתרים בגוגל? במדריך הבא תלמדו איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל בעזרת מספר פקטורים החשובים ביותר.
מנוע החיפוש של גוגל הוא דרך עוצמתית למצוא מידע. זהו המקום הראשון שאנשים מגיעים אליו לעתים קרובות כאשר הם רוצים לחקור נושא או למצוא תשובה לשאלה.
אז די כדאי להיות מדורג לפחות בעמוד הראשון בגוגל נכון?
כמובן! קידום אתרים אורגני יכול להיות אחת הדרכים היעילות ביותר להוביל תנועה לאתר שלכם.
אבל, לא קל להשיג דירוג גבוה בגוגל. זה דורש זמן, אנרגיה, סבלנות וידע בקידום אתרים אורגני. אתם לא באמת יכולים לשלוט ב-100% אחוז באופן שבו מנועי החיפוש חושבים ופועלים.
כל שנה מנועי החיפוש ובמיוחד גוגל משקיעים המון מחשבה ואנרגיה לשיפור הבינה המלאכותית של האלגוריתם שלהם, לכן כל פעולה שתעשו בקידום אתרים אורגני לא בהכרח מבטיחה דירוג גבוה בתוצאות.
איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים? יש 200 פקטורים שעליהם גוגל מתבססת על מנת לדרג אתרים. ומתוכם יש 10 פקטורים שעליהם גוגל שמה משקל גבוה יותר. במידה ותבצעו אותם בצורה נכונה הדירוג בעמוד הראשון מחכה לכם.
שימוב לב: בשביל שהפעולות שלכם יהיו אפקטיביות חייבת להיות סינרגיה בין כל הפקטורים. אם תבצעו רק את 10 הגורמים האלה בלבד, זה לא מספיק. כל הפקטורים צריכים להיות בהרמוניה אחד עם השני.
במדריך הזה, תלמדו איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל ואני הולך להציג את 10 הגורמים החשובים לדירוג אתרים בגוגל בעמוד הראשון שבמידה ותבצעו אותם גוגל יאהב את האתר שלכם יותר.
קידום אתרים אורגני הוא תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט להגדלת הנראות שלו במנועי החיפוש הגדולים.
אופטימיזציית האתר שלכם לתוצאות מנוע חיפוש אורגני עשוי לקחת לא מעט זמן, אבל הוא שווה את המאמץ.
לפני שנעבור ל-10 הגורמים החשובים ביותר כדי לקבל את הסיכויים הטובים ביותר לדירוג האתר בעמוד הראשון בגוגל, אתם צריכים לבצע אופטימיזציה של האתר שלך בדרכים שונות בהתאם לסוג הנושא או מילת המפתח שאתם מנסים לדרג.
דירוג אתרים בגוגל – מהם הגורמים שעל פי הם גוגל מדרגת אתרים?
ישנם גורמים מחוץ לדף כמו בניית קישורים ונוכחות במדיה חברתית בתוספת גורמים בדף כמו מבנה קישורים קבועים (permalinks), אורך תוכן, צפיפות מילות מפתח וכו'. כל הגורמים בנויות מ-3 קבוצות עיקריות שהם:
גורמים מחוץ לאתר: הגורמים האלה נמדדים על ידי גוגל מכל מקום שהוא מחוץ לנעשה באתר שלכם, בעיקר קשורים לקישורים חיצוניים נכנסים.
גורמים בתוך האתר: אלה הגורמים שמתייחסים בעיקרון למה שקורה בתוך האתר כמו מילות מפתח, תוכן איכותי וכ'ו.
גורמים טכניים: הגורמים האלה גם מתייחסים למה שקורה באתר אבל מהצד הטכני יותר כמו תיאורי וכותרות מטא.
חשוב לדעת שכל הגורמים האלה צריכים להיות בהלימה אחד עם השניה לא מספיק להתייחס רק לאופטימיזציה של קבוצה אחת מה-3 אלא את שלושתם יחד.
דירוג אתר בגוגל – 10 גורמים שיביאו אתכם לעמוד הראשון
כעת, לאחר שהבנו איך עובד המבנה העיקרי של הפקטורים נעבור ל-10 הגורמים החשובים ביותר לדירוג האתר בעמוד הראשון בגוגל.
1. זמן טעינה של עמודי האתר
אתר שלוקח לו הרבה זמן להיטען יכול להיות מתסכל גם עבור מנועי החיפוש וגם עבור המשתמשים. זה הופך אותו לאחד הגורמים המרכזיים בקידום טכני של אתרים.
זמן הטעינה של האתר שלך חשוב מאוד ומשפיע על חווית המשתמש. מבקרים לא רוצים לחכות, אז סביר להניח שהם יעזבו את האתר שלך אם ייקח יותר מדי זמן לטעון וזה ישפיע על דירוג האתר. תזכרו את זה בפעם הבאה שתבנו את אסטרטגיית ה-SEO שלכם.
ישנם כלים רבים שמאפשרים לבדוק באיזו מהירות האתר נטען. הייתי ממליץ לבדוק את GTmetrix או Google PageSpeed Insights. אלו שני כלים חינמיים ופשוטים המספקים תובנות חשובות לגבי מהירות האתר שלך ומציגות את כל התובנות הדרושות על מנת לשפר את מהירות האתר.
במידה ואינכם יודעים איך לעשות שיפור מהירות אתרים תוכלו להתחיל בלשדרג את חברת האחסון שלכם שזה חלק עם משקל משמעותי בשיפור זמן הטעינה של העמוד.
2. חווית שימוש בטלפון הנייד
גוגל משתמשת בעיקר בגרסה של האתר בנייד כשהיא סורקת אותו, וזו הסיבה שחשוב לוודא שעיצוב האתר מותאם ועובד היטב בנייד.
למרות שהאתר שלכם נראה מצויין כשגולשים ממחשב והוא מהיר מאוד, במידה והעיצוב לא יהיה מותאם לנייד זה יפגע בדירוג במנוע החיפוש. תמיד תצפו בתצוגה מקדימה של הגרסה הניידת של האתר שלכם בגדלי מסך שונים כדי לוודא שהם נראים טוב בכל המכשירים.
אני ממליץ להשתמש בכלי responsively.app, זה כלי מדהים שעושה את כל העבודה הקשה ומציג לכם איך האתר נראה בזמן אמת בשלל של גדלי מסך.
רוב מערכות ניהול התוכן מציעות כלים אוטומטיים לבדיקות הנראות בניידים כמו וורדפרס למשל. לפני שאתם מפרסמים עמוד, תוכלו לשנות את התוכן כדי להפוך אותו ליעיל יותר. אפשר גם לבדוק את האתר עם כלי בדיקת התאימות למובייל של גוגל שמספקת תובנות ואת הדברים שצריך לשפר.
3. קישורים פנימיים
כפי שהסברתי קודם לכן, מנועי החיפוש פועלים על ידי סריקה ואינדוקס האתר שלכם, הסריקה נעשית על יזי הזחלנים של גוגל (Crawler). הזחלנים יוכלו להבין את תוכן העמוד טוב יותר עם קישורים פנימיים שמפנים את הגולשים למקומות הנכונים.
אחת הדרכים להפוך את התוכן שלכם לידידותי יותר למנועי החיפוש (וגם לגולש) היא להבטיח מבנה קישורים כזה שכל עמוד מקשר חזרה לפחות לדף אחד או שניים אחרים. זה עוזר לאנשים למצוא את מה שהם מחפשים ומחבר את הדפים באתר שלך יחד.
אחת הדרכים לארגן את הקישורים הפנימיים בתוך האתר שלכם היא על ידי יצירת נושאים. הרעיון פשוט: אתם יוצרים תוכן סביב נושא "מטריה" ספציפי ושומרים את הקישורים בתוך השרשרת הזו.
לדוגמה, נניח שאתם כותבים מספר מאמרים סביב הנושא של קידום אתרים.
המאמר העיקרי שלכם יהיה מאמר "מדריך אולטימטיבי" שמכסה את כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים.
משם, כל מאמר נוסף שמכסה נושאי משנה קשורים (כמו טיפים לכתיבת תוכן איכותי, איך לעשות מחקר מילות מפתח וכו') נושאי המשנה צריכים להיות מקושרים אחד לשני וגם מקושרים חזרה לנושא העיקרי.
האסטרטגיה הזו של בניית קישורים עובדת מעולה מכיוון שהיא בונה קישורים שמרוכזים סביב אותו הנושא וזה עושים חיים קלים לזחלנים של מנוע החיפוש להבין באיזה תוכן מדובר ולאנדקס אותו בהתאם.
בניית קישורים מעולה גם מההיבט של חווית המשתמש, זה נותן אפשרות ניווט קלה יותר בין נושאים קשורים מבלי שלגולש יהיה צורך לצאת מהאתר ולחפש את מה שהוא צריך.
4. מחקר מילות מפתח
מילות מפתח יעילות הן הצעד הראשוני שצריך לעשות כשמדובר על יצירת אסטרטגיית SEO. מונחים אלו הם המילים שאנשים משתמשים בהם כאשר הם מחפשים משהו במנוע חיפוש, ולפני כתיבת תוכן כלשהו כדאי לערוך עליהם מחקר.
בסקר שנערך, נמצא כי 78% מהמשווקים זיהו שמחקר מילות המפתח כפרקטיקה בעלת השפעה רבה ליצירת תנועה. התהליך מאפשר להבין מה הקהל שלכם מחפש ובכך ליצור תוכן שמתייחס ישירות לשאילתות החיפוש הללו.
לפני שאתם כותבים תוכן כלשהו עבור דף או כותב מאמר, הקפידו למצוא את מילות המפתח שאנשים מחפשים בשביל למצוא את הנושא עליו אתם כותבים. תכללו מילות מפתח אלו באופן טבעי בטקסט היכן שהם מתאימים בצורה הטובה והטבעית ביותר, וגם תשתמשו בהן ברכיבים אחרים של הדף שנדון בהם בהמשך.
תכתבו תמיד שיתאים לגולש ולא למנוע החיפוש.
מנועי החיפוש הם חכמים יש להם אלגוריתם עם בינה מלאכותית שרק משתפר משנה לשנה, והם יכולים לזהות מתי מקדמי אתרים וכותבי תוכן משתמשים במילות מפתח לא טבעיות כדי לנסות ולהגדיל את דירוג ה-SEO. זה נקרא Keyword Stuffing (דחיסת מילות מפתח), וגוגל יכולה להעניש את האתר שלכם על זה.
5. תגיות כותרת
כאשר אתם מדרג עבור מילות מפתח ספציפיות, חשוב לשים אותן במקומות מסוימים בדף שלכם כמו תגיות תיאור ותגיות כותרת. מנועי חיפוש ישתמשו בתכונות אלה כדי ללמוד על מה הדף מדבר ולאחר מכן להוסיף אותו לאינדקס בצורה נכונה.
תגיות הכותרות מוצגות בצורה הבולטת ביותר כשהן מופיעות בדפי תוצאות חיפוש לכן חשוב להוסיף את מילת המפתח בצורה הטבעית ביותר כמה שאפשר לתחילת המשפט.
6. תגיות תיאור
המטא תיאור (Meta description) הוא קטע HTML קצר שמופיע מתחת לתג הכותרות בתוצאות החיפוש ומשמש כתיאור לעמוד. זה לא מופיע בפועל בדף עצמו אבל זה נותן למחפשים תמצית על מה הדף מדבר ולמה כדאי להם לבקר בו לפני שהם לוחצים על הקישור כדי לצפות באתר שלכם.
המטא תיאור לא גורם הדירוג עיקרי, אבל גוגל יכולה להשתמש בו כדי להציג כתיאור של דף בתוצאות החיפוש, זה נותן למחפשים מידע נוסף על הדף, מה שעשוי להגדיל את שיעור הקליקים (CTR) שלהם. לכן, חשוב להשים על זה דגש ולכתוב מטא תיאור קצר וקולע שמשלב בתוכו משפטי הנעה לפעולה.
7. תגיות ALT לתמונות
אם אי פעם חיפשתם משהו בגוגל תמונות, רוב הסיכויים שאתם מבינים שיש גם SEO לתמונות. כל תמונה באתר שלכם מגיעה עם ALT text, שמכונה גם תגית ALT.
תגיות ALT משרתות שני מטרות עיקריות:
- כאשר גוגל סורקת את מילות המפתח באתר היא שמה משקל קטן גם על המילים בתגיות ה-ALT של התמונות.
- זה עוזר למנועי החיפוש להבין באיזה נושא התמונה ולהציג אותה למילת החיפוש הנכונה בגוגל תמונות שזו עוד אפיק של קידום אורגני.
8. מבנה קישורים
זה יכול להיות קל מאוד לעשות טעויות כשמדובר במבנה הקישורים של הדפים באתר שלכם. שימו לב לא להפוך אותם למסובכים מדי או לכלול תווים יוצאי דופן.
מנועי החיפוש יתקשו להבין מה אתם מנסים לומר ועל מה הדף מדבר, מה שלא יעשה עם האתר שלכם חסד עם דירוגי החיפוש.
כתובות אתרים צריכות להיות בעלות מבנה פשוט ותמציתי וצריכות לכלול מילת מפתח. זה יכול לעזור ליצור כתובת URL נגישה ומובנת לקריאה. גם למנוע החיפוש וגם לגולש.
9. תוכן איכותי ומעודכן
אם התוכן שלכם הוא בנושא שנשאר סטטי לאורך זמן כמו למשל פתרונות תשחץ זה מעולה ולא דורש עדכון לעיתים קרובות. ואם התוכן שלכם הוא בנושא שדורש עדכון וריענון כמו לדוגמא “הטיפים המובילים לשנת 2019” לא יתאימו לציפיות של הגולשים ולכן הם יינטשו את העמוד ויעברו לאתר אחר.
במידה והתוכן יותאם לציפיות הגולש כך יגדל זמן השהייה של הגולש באתר ובכך ישפר את ציון הרלוונטיות של גוגל.
תוכלו להיעזר במדריך 8 טיפים לכתיבת תוכן לקידום אתרים על מנת ללמוד איך לכתוב תוכן איכותי.
בנוסף לכתיבת תוכן חדש ומעודכן, כדאי לעדכן מילות מפתח ומידע חדש גם עבור תוכן ישן שכבר קיים באתר.
אחת הדרכים לעשות את זה היא לעדכן במילות מפתח רלוונטיות את הפוסטים שהיו מוצלחים בעבר או שיורדים בדירוג בגלל חוסר רלוונטיות.
בהתאם למקרה, ייתכן שתצטרכו לשכתב את כל הפוסט מההתחלה ויש כאלה שתצטרכו רק לעדכן מספר פסקאות על מנת להחזיר את הפוסט לחיים. כשאתם עושים את העדכון, וודאו שהוא משלב היטב בנושא התוכן.
10. קישורים חיצוניים (נכנסים)
קישור חיצוני נכנס הוא היפר קישור שמגיע מדף שנמצא מחוץ לאתר שלכם. גוגל השיקה את העדכון של אלגוריתם PageRank שלהם עוד בשנת 96 שהוא קובע די בבירור שמספר ואיכות הקישורים שמגיעים לאתר הם אינדיקציה לאיכותו של האתר או העמוד.
ומאז, כעבור למעלה משני עשורים זו עדיין אותה האינדיקציה. כמובן, בשילוב של בינה מלאכותית האלגוריתם יודע לזהות מניפולציות וספאם של קישורים (כמעט באופן מושלם).
אז איך בעצם אפשר להשיג חיצוניים מאתרים? יש 3 דרכים חינמיות:
- תוכן איכותי
אם יש לכם תוכן איכותי וייחודי שמועיל לקהל שלכם, הוא יקבל איזכורים ויצבור באופן טבעי קישורים מאתרים אחרים. כאשר יש הרבה קישורים נכנסים מדפים אחרים לאתר שלכם ובמיוחד מאתרים בנישה זהה לשלכם, גוגל תראה זאת כאינדיקציה לכך שהדף מציע מידע בעל ערך ומגיע מאתר סמכותי.
אך חשוב להבין, זה לוקח שנים על מנת לבנות סמכותיות ודורש בניית קישורים באופן עקבי ולאורך זמן.
- פוסט אורח
דרך נוספת לבניית קישורים נכנסים היא לחפש הזדמנויות לבלוגים אורחים בפוסטים חיצוניים. פוסטים אורחים הם דרך טובה לבסס את המומחיות שלך בתחום תוך בניית קישורים חזרה לאתר שלך.
חשוב לוודא שאתם כותבים את הפוסטים מאתרים איכותיים שעוסקים באותה הנישה כמו שלכם, הפוסטים צריכים להיות מקוריים כך שגם קהל היעד שלכם יקרא אותו. כתיבת תוכן חסר תכלית שנכתב רק לשם הוצאת קישור חיצוני לא עושה טוב לאתר שלכם מבחינת SEO.
- הוספת קישורים ברשתות החברתיות
כשפותחים פרופילים ובעמודים ברשתות החברתיות מתקבלים מספר יתרונות הראשונה היא מיתוג האתר או הבלוג והשני זה הוצאת קישורים נכנסים לאתר שלכם. נכון, אין אפשרות להוציא קישור עם Anchor כמו שניתן בפוסטים ומאמרים אבל זה עדיין קישור יוצא, וגוגל נותנת לזה משקל (אמנם קטן מאוד אבל עדיין קיים).
רשת חברתית שעובדת מעולה עם SEO היא פינטרסט, בחו"ל זה הרבה יותר חזק מכיוון שקהל הגולשים בפינטרסט גדול הרבה יותר. אבל, מבחינת SEO גוגל אוהבת להציג את פינטרסט בתוצאות החיפוש שלה ובמיוחד בגוגל תמונות, כך שמעבר להוצאות קישור, פוסטים שלכם בפינטרסט יכולים להופיע גם בתוצאות החיפוש וגם להופיע בתוצאות חיפוש של תמונות.
דירוג האתר בגוגל לוקח זמן
כשזה מגיע לתכל'ס של קידום האתר, אין איזה שרביט קסם לקידום מהיר שישפר את הדירוג שלכם. אתם צריכים להשקיע זמן בבניית הסמכות של האתר שלכם. אם תבצעו אופטימיזציה היום, האתר שלכם לא יופיע גבוה יותר בדירוג מחר. שמירה על אופטימיזציה של האתר שלכם לאורך זמן חשובה להשגת הצלחה עתידית. כל עוד אתם עושים את זה נכון, אתם תתחילו לראות את הדירוג בעמודים הראשונים בגוגל.