growmore-מדברים וורדפרס
Search
Close this search box.

איך עושים אופטימיזציה לאתרים? מדריך מלא לקידום אתרים On-Site

אופטימיזציה לאתרים

תוכן העניינים

5/5 - (5 votes)

אופטימיזציה לאתרים זהו שלב קריטי לקידום האתר במנוע החיפוש. בשנת 2020, גוגל עדכנה את האלגוריתם שלה 4,500 פעמים והריצה כ-500,000 ניסויים.

כל זאת מכיוון שלגוגל יש משימה אחת עיקרית והיא להפוך את מנוע החיפוש לחכם יותר. ועד כה היא עושה את זה בצורה לא רעה בכלל ובחלוף הזמן רק משתפרת.

אבל עדיין, המנועי חיפוש עדיין לא חכמים מספיק בכל המובנים, גוגל וכל מנוע חיפוש אחר עדיין צריכים את העזרה שלכם על מנת להבין את התוכן. ופה נכנס השלב של אופטימיזציה לאתרים (On-Site SEO Optimization).

במדריך הזה תלמדו את הדברים הבאים:

  • איך לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם
  • איך ליצור מבנה קישורים שמתאים ל-SEO
  • איך לכתוב כותרות, תתי כותרות ותיאורים
  • ועוד כמה נושאים..

מה זה בכלל אופטימיזציה לאתרי אינטרנט?

אופטימיזציה לאתרים (ידוע גן כ-On-Site SEO או On-Page SEO) הוא מכלול פעולות שנעשות בתוך האתר עצמו ובעזרתו מבצעים אופטימיזציה עבור תוכן לשיפור הדירוג במנועי החיפוש ולחווית משתמש טובה יותר.

הדברים המרכזיים שמשפרים בתהליך האופטימיזציה למנועי החיפוש הוא שיפור הכותרות והתיאור של התוכן, שיפור התוכן עצמו, קישוריים פנימיים ושימוש במבנה קישורים נכון.

בשונה מאופטימיזציית אתר On-site, קיימת גם אופטימיזציית Off-page שזהו תהליך שונה וקורה בעיקר מחוץ לאתר עצמו (כמו למשל, קישוריים חיצוניים).

למה בכלל אופטימיזציה לאתר אינטרנט כלכך חשובה?

במידה ואתם רוצים שמנועי החיפוש יציגו את האתר שלכם בעמוד הראשון, אתם צריכים להתייחס ברצינות לכל נושא האופטימיזציה לאתר שלכם.

האלגוריתם של גוגל השתנה הרבה בשנים האחרונות והוא ממשיך כל הזמן להתעדכן ולהשתפר. למעשה, אופטימיזציית On-site לאתרים מאפשרת למנועי החיפוש להבין טוב יותר את תוכן האתר ולהציג את התוכן לשאילתות רלוונטיות.

האם אופטימיזציה מסורתית למנועי חיפוש עדיין משפיע על קידום האתר ב-2024?

חד משמעית כן!

בתכל'ס, זה גם מה שגוגל אומרת בהצרה שלהם לגבי איך פועלים האלגוריתמים של החיפוש:

אופטימיזציה לאתר

למרות שמנוע החיפוש של גוגל הרבה יותר חכם ממה שהיה ורק משתדרג ומשתפר משנה לשנה, הוא עדיין משתמש בדרכים הישנות והמסורתיות של חיפוש מילות מפתח בעמוד.

אופטימיזציה לאתר

ניתן להמחיש זאת בעזרת הדוגמא הבאה כאשר מחפשים "קידום אתרים אורגני", בתוצאות החיפוש מופיעים עמודים שבתוך הכתרות והתיאורים שלהם מופיע המילה קידום אתרים אורגני או קידום אתרים.

SEO title optimization

עם זאת חשוב להבין:

אתם לא צריכים לדחוס מילות מפתח כמעט בכל מקום אפשרי, במצב כזה גוגל יסמן את העמוד כ-"דחיסת מילות מפתח" וזה לא טוב ל-SEO.

צריך להיות איזון בשימוש במילות המפתח, תנסו להשתמש בהם בצורה טבעית. 

כמובן שזהו גם לא המדד היחידי לאופטימיזציה של האתר, חשוב גם לייעל את התוכן שלכם עבור:

  • חוויית משתמש
  • זמן השהייה באתר ואחוזי נטישה
  • שיפור מהירות הטעינה
  • לשפר את שיעור הקליקים (CTR)

ועל כל אלה נדבר בשורות הבאות.

אז איך עושים אופטימיזציה לאתר?

אז לאחר שהשתכנענו שאופטימיזציה לאתרים היא חשובה גם ב-2024 זה הזמן ללמוד איך עושים אופטימיזציית On-Site.

בשורות הבאות אני אדגים איך להשתמש נכון במילות המפתח בתוכן ומהם אבני הדרך החשובות שחשוב לשים עליהם דגש.

בנוסף לכך נלמד מהם הפקטורים הנוספים לאופטימיזציית On-Site ואיך להשתמש בהם בתבונה. לכן אם אי פעם שאלתם את עצמיכם איך לעשות אפוטימיזציה לאתר במדריך הזה תלמדו את הדרכים.

1. תשתמשו במילות המפתח ב-100 מילים הראשונות של התוכן

זוהי דרך ותיקה לאופטימיזציה של מילות מפתח באתר, והיא תקפה ומשפיעה גם היום.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזכיר את מילת המפתח שבה התוכן מתמקד פעם אחת ב-100 המילים הראשונות של תוכן המאמר.

לדוגמא, באחד המדריכים שלי על חברת האחסון Cloudways עשיתי אופטימיזציה למילת המפתח "קלאודוויז", הזכרתי את מילת המפתח הזו ממש בתחילת המאמר.

אופטימיזציה למילת מפתח

למה בעצם זה כל כך חשוב להשתמש במילות המפתח למיקוד ממש בהתחלה?

מכיוון שגוגל שמה יותר משקל למילים המופיעות ממש בתחילת התוכן.

on-site seo

וכשמנסים לחשוב על בצורה הגיונית זה באמת נכון. לצורך הדוגמא, אם האתר שלכם מדבר על עיצוב אתרים האם זה הגיוני שתשתמשו בביטוי "עיצוב אתרים" באמצע המאמר?

כמובן שלא.

וזו הסיבה למה כדאי להשתמש במילות המפתח שעליהם אתם מתמקדים ב-100 המילים הראשונות של התוכן. אלה אחד הקריטריונים שבהם גוגל או כל מנוע חיפוש אחר משתמשים על מנת להבין על מה העמוד מדבר.

2. שפרו את מהירות טעינת האתר

בכל הקשור למהירות טעינת האתר ו-SEO, גוגל משתמשת בזה כפקטור לדירוג האתר בתוצאות החיפוש. הם שמו על מהירות האתר דגש עוד יותר חזק אי שם בעדכון של אמצע 2020, לכן חשוב שיפור מהירות אתר היא חשובה מאוד לאופטימיזציה של קידום אתרים אורגני.

בשלה הראשון מה שיכול לעזור לשיפור מהירות האתר הוא בחירת חברת אחסון מהירה. זה משפר פלאים את זמן התגובה מהשרת והמירות באופן כללי. לשם כך, אני ממליץ להשתמש בקלאודוויז שהיא חברת האחסון שמספקת את כל הדרוש כמו שרתים מהירים, שירות לקוחות מעולה ומחירים פנטסטיים.

מהירות אתר וורדפרס עם קלאודוויז

הדברים שתוכלו לעשות כבר עכשיו ולשפר את מהירות האתר שלכם היא קודם לעבור לחברת אחסון מהירה יחד עם הדברים הבאים:

  1. אופטימיזציה למשקל התמונות, התוספים שיעשו את העבודה מעולה הם Shortpixel או Imagify.
  2. צמצום בקשות וסקריפטים מתוספי צד ג' בעזרת התוסף Wprocket.
  3. שמירת קבצים במטמון, זה יעזור לצמצם תהליך ארוך של קריאה מהשרת ויעלה את הקבצים ישירות מהמטמון בזמן טעינת עמוד.
  4. טעינת פונטים בצורה מקומית ולא משרת חיצוני – מידע נוסף מדריך לטעינת פונטים מקומית בעזרת אלמנטור.

יש עוד הרבה מה לעשות על מנת להאיץ את מהירות טעינת האתר, אבל השלבים האלה יכולים לעזור בקצת. 

שימו לב: במידה ואתם לא בטוחים במה שאתם עושים עדיף להימנע מזה. אתם עלולים לקבל תוצאות בלתי רצויות שיהיה קשה לחזור אחורה. עדיף להתייעץ עם מומחה לפני כל פעולה. וכמובן, תמיד לעשות גיבוי לאתר לפני כן.

3. תעזרו לגוגל להבין את ההיררכיה בעזרת תגיות H1,H2

עוד דרך לעזור לגוגל להבין על מה התוכן מדבר היא לעזור לו להבין את ההיררכיה של התוכן.

הדרך בה משתמשים בשביל לבנות היררכיה היא לחלק את התוכן לכותרות ותתי הכותרות. זה מחזק לגוגל על מה התוכן מדבר.

למשל, אם המאמר שלנו על הוא על פלטפורמות לבניית אתרים אז התת כותרת או כותרת משנה תהיה "4 פלטפורמות לבניית אתרים הטובות ביותר".

עוד דוגמא, נאמר והמאמר שלכם מדבר על ווקומרס, אז התת כותרת שרצוי להכניס בתגית H2 תהיה משהו כמו "למה ווקומרס כל כך פופולרית?".

H2 TAG

4. השתמשו במילת המפתח בצורה טבעית בתוך התוכן

כבר דיברנו קודם לכן ששימוש במילות מפתח ב-100 מילים הראשונות זה מאוד חשוב על מנת לעזור לגוגל להבין על מה המאמר מדבר. אך יחד עם זאת, חשוב לשמור על תדירות גבוה יותר של מילת המפתח גם בהמשך התוכן.

גוגל מכחישה זאת שבמידה ותשתמשו במילת מפתח מספר פעמים זה יעזור לסריקת התוכן. אך במידה ותשאלו מומחי SEO עם ניסיון של מספר שנים לא קטן הם יגידו לך שההפך הוא הנכון, האסטרטגיה הזאת עובדת ובגדול.

וזה אפילו נשמע די הגיוני, ובואו נחשוב על דוגמא:

נאמר שגוגל חושבת שהאתר שלכם מדבר על מילת מפתח עם הביטוי "תוספי וורדפרס". האם זה הגיוני שגוגל תהיה בטוחה בבחירה שלה במילת המפתח אם הביטוי מופיע רק פעם אחת במאמר? היא ממש לא תהיה בטוחה בזה.

keyword frequency low

לעומת זאת, במידה ומילת המפתח מוזכרת בתוכן המאמר 10 פעמים, גוגל יכולה להרגיש בטוחה כשהיא בוחרת במילת המפתח "תוספי וורדפרס".

הערה חשובה:

העניין הוא לא להטמיע בצורה רובוטית ולא מחושבת את מילת המפתח במאמר. גוגל מזהה את זה ובמיוחד הגולש – וזה פוגע באיכות התוכן וכך גם בדירוג בתוצאות.

תשתמשו במילת המפתח ותשלבו אותה באופן טבעי במאמר עם הגיון כלשהו. וגם כשאתם משלבים אותה באופן טבעי לא צריך לעשות את זה בכל כמה שורות, תתמקדו בכתיבת תוכן מהימן, מבלי שתעלה בכם המחשבה "איפה אני יכול לדחוף באופן טבעי את מילת המפתח".

למעשה לא צריך להתאמץ כל כך, כאשר תהיו מרוכזים בכתיבה על הנושא מילת המפתח כבר תשתלב באופן טבעי בין השורות. וגם אם תדירות מילות המפתח נמוכה זה בסדר גמור.

התדירות לא חייבת להיות גבוה במיוחד למשל אם במאמר של 2,000 מילים תשתמשו באופן אחיד רק 6 פעמים במילת המפתח זה יכול להספיק.

5. הכניסו לתוכן קישורים יוצאים

קישורים יוצאים נקראים גם Outbound links או External links, בשונה מקישורים פנימיים הם קישורים שאתם מוציאים מהאתר שלכם אל אתרים אחרים.

בדרך הזו תוכלו לעזור לגוגל להבין את נושא התוכן שלכם, וזה עוד מדד קטן מפאזל גדול שיכול לתת דחיפה קטנה.

תקשרו לאתרים באותה הנישה, או אתרים כלליים וסמכותיים. במידה וכתבתם תוכן ואתם יכולים לגבות אותו על ידי מקור חיצוני תקשרו אלי.

האתר אליהם אתם מקשרים חייבים לעמוד בקריטריונים של איכות. חשוב לא לקשר סתם אלא לשים דגש על קישור לאתרים סמכותיים ורלוונטיים לתוכן שלכם, אחרת הקישור רק יכול להזיק.

לצורך הדוגמא: המדריך הנוכחי הוא בנושא של קידום אתרים שמסביר איך לעשות אופטימיזציה לאתרים.

במידה ואני רוצה להמליץ לכם על עוד תוכן מעולה מאתר חיצוני שקשור באותו הנושא. אני ארצה לקשר לאתר בעל סמכות בנישה של קידום אתרים ואפילו אחד כזה שגם רשם מדריך מעולה לאופטימיזציה לאתרים.

6. תעשו אופטימיזציה למבנה הקישורים

מבנה קישורים (URL Structure או Permalinks) זהו חלק בלתי נפרד מאופטימיזציית אתר On-site ואפילו חשוב מאוד.

שימוש במבנה URL נכון בתוספת של מילות מפתח עוזרת ובגדלות לזחלנים של מנועי החיפוש להכיר את האתר ולהבין את התוכן טוב יותר.

זה מאוד פשוט, יש 2 כללים עיקריים לאופטימיזציה נכונה של מבנה קישורים:

  1. השתמשו במבנה קישורים קבוע קצר וקולע.
  2. השתמשו במילת המפתח בקישורים.
  3. רשמו את הקישורים באנגלית.

מעבר לכך שזה יעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן, זה גם משפר את חווית המשתמש ועוזר לגולשים שגם משתמשים בכתובות URL, להבין את נושא העמוד.

תחשבו על זה, מלבד חווית המשתמש זה הרבה יותר כיף לשתף קישור קצר ומובן. 

בואו נראה מספר דוגמאות של מבנה קישורים (Permalinks) שכדאי להשתמש ואלה שלא כדאי.

במבנה כזה יהיה מעולה להשתמש לעמודי הקטגוריה באתר.

				
					https://www.domain.co.il/category/post-name

				
			

ובמבנה URL כזה יהיה מעולה להשתמש לעמודים ולפוסטים.

				
					https://www.domain.co.il/post-name

				
			

וזה דוגמא למבנה קישור שלא כדאי להשתמש, הוא ארוך והתאריך פה מיותר ל-SEO.

				
					https://www.domain.co.il/04/02/2019/post-name

				
			

בשם העמוד או הקטגוריה או העמוד השתמשו במילת המפתח שקשורה לתוכן. ורצוי להשתמש במילת מפתח באנגלית. מכיוון שכאשר משתפים קישור שכתוב בעברית הוא יכול להופיע בג'יבריש.

זה יראה משהו כזה:

				
					https://www.domain.co.il/%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%9

				
			

בשם העמוד או הקטגוריה השתמשו במילת המפתח שקשורה לתוכן. ורצוי להשתמש במילת מפתח באנגלית. מכיוון שכאשר משתפים קישור שכתוב בעברית הוא יכול להופיע בג'יבריש.

את התרגום לאנגלית תעשו עם Google Translate. ותרשו לי לתת דוגמא.

נניח והתוכן בנושא עיצוב אתרים וזו גם מילת המפתח של העמוד, אם נתרגם את המילה לאנגלית יצא לנו Web Design ואיתה נשתמש בקישור עצמו.

permalinks keyword

ואם שאלתם את עצמכם האם גוגל תבין שמדובר במילה בעברית "עיצוב אתרים"? התשובה היא בוודאי שכן!

הרי השתמשנו בכלי תרגום שלה על מנת לתרגם את מילת המפתח, זה אומר שאת ההקשר לעברית היא גם כן תדע לעשות.

7. תשלבו את מילת המפתח בכותרות

זהו פקטור מאוד חשוב כשעושים אופטימיזציית תוכן לאתר. מלבד שימוש במילת הפתח בפסקאות עצמם, חשוב להשתמש במילה גם בכותרות שבתוכן.

בדרך זו מנוע החיפוש יודע להבין טוב יותר על מה התוכן מדבר ומהי מילת המפתח למיקוד.

זה יהיה מעולה במידה ותוכלו לשלב את מילת המפתח בתחילת הפוסט עד כמה שאפשר. לפי הניסיון שלי, שמתי לב שככל שהמילה נמצאת בתחילת הכותרת הזחלנים של גוגל נותנים לה יותר משקל.

title optimization

תוכלו לראות דוגמא במדריך שרשמתי על בניית אתרים בוורדפרס

אופטימיזציה לכותרות

אבל חשוב שתבינו, לא בכל המקרים זה הגיוני להשתמש עם מילת המפתח בהתחלה זה יכול להיראות לא טבעי ומאוד מאולץ. במצב כזה תשלבו את מילת המפתח באופן טבעי בתוך הכותרת. 

למשל, אם מילת המפתח היא "אחסון וורדפרס" והמאמר מדבר על מידע וטיפים שיעזרו עם בחירת אחסון לאתר וורדפרס.

עדיף להשתמש בכותרת כזאת: "איך לבחור אחסון וורדפרס מהיר ואמין לעסק שלכם". כמו שאתם שמים לב מילת המפתח כבר משולבת באופן טבעי בכותרת.

גוגל הוא מנוע חיפוש מאוד חכם, גם אם מילת המפתח לא ממש בהתחלה הוא יבין על מה מדובר.

במידה והתוכן שלהם יהיה איכותי ותשלבו מילות מפתח באופן טבעי בכותרת, תוכלו לעקוף בתוצאות החיפוש את האלה שמשתמשים במילת המפתח בהתחלת המשפט.

8. תשתמשו במילים שיוצרות עניין וסקרנות (בתוך הכותרת)

כשמוסיפים למילת המפתח שבכותרת גם ביטויים כמו "הטוב ביותר", "מדריך", "סקירה", זה יכול לעזור לדירוג האתר בתוצאות החיפוש מ-2 סיבות:

  1. זה מגדיל את אחוזי הקליקים על העמוד (CTR).
  2.  זה יכול להופיע כביטוי זנב ארוך של מילת המפתח.

כשאחוזי הקליקים עולים זה נותן סימן למנוע החיפוש שיש התעניינות בעמוד וזה מה שיכול לתת הזדמנות לדירוג גבוה יותר.

ובמידה והביטוי שתוסיפו לכותרת יהיה גם מילת המפתח שהגולש הזין בחיפוש אתם אלה שעשויים להופיע לו במקומות הראשונים. 

דוגמא: רשמתי באתר מדריך על חברת אחסון האתרים קלאודוויז, בגלל שמדריך יש אלמנטים של סקירה אז החלטתי לקרוא למדריך "קלאודוויז סקירה מלאה".

וזה נותן לעמוד הזה הזדמנות להיות מדורג במנוע החיפוש במילות מפתח נוספות שיש סבירות לא קטנה שהגולש עלול להקליד גם אותם.

משכנעות SEO כותרות

את מילות המפתח הנוספות ניתן להוסיף בעוד אסטרטגיה שתראה טבעית.

כתבתי מדריך שמילת המפתח שלו היא "איך לבנות אתר אינטרנט". למילת המפתח הזו הוספתי ביטויים נוספים שהגולשים מחפשים.

אופטימיזציית כותרות של עמוד

חשוב להוסיף ביטויים שבאמת קשורים לתוכן שבעמוד ולא סתם ביטויים רק בשביל שהביטוי יהיה זנב ארוך. 

9. תרשמו כותרות ותיאורי מטא

את הכותרות ותיאורי המטא ניתן להוסיף בעזרת תוספי קידום אתרים, למשל כמו יוסט (Yoast) שאני אישית מאוד אוהב לעבוד איתה.

כשתערכו את העמודים באתר בתחתית כל עמוד יופיעו לכם ההגדרות של Yoast שבהם תוכלו להגדיר איך העמוד יראה בתוצאות החיפוש מבחינת הכותרת והתיאור.

תוכלו להשתמש בכותרת ובתיאור שמשלבות מילים שיווקיות שימשכו את הגולשים להיכנס לאתר ובכך להגדיל את ה-CTR.

גם במקרה הזה חשוב שתשתמשו במילת המפתח של המאמר.

תגיא מטא yoast

הערה: זה לא מחייב את גוגל להציג לגולש רק מה שרשמתם בכותרת ובתיאורי המטא, האלגוריתם יעשה זאת באופן אקראי במידה ויראה לנכון.

התוצאות יכולות להיות גם מילים אקראיות אחרות שגוגל בחרה מתוך העמוד. לכן שימוש בכותרות ותיאורי מטא זה בונוס.

10. כתיבת תוכן מקורי וייחודי זה מה שעושה את הקסם

כשאני אומר "תוכן מקורי וייחודי", אני לא מתכוון רק לתוכן משוכפל (או מועתק).

אני מתכוון לכתיבת תוכן כזה שלא מדבר על אותם הדברים שכבר מדברים ברשת.

זאת אומרת, תכתבו תוכן שמביא משהו טרי וחדש ביחס לכבר מה שקיים בתוצאות הראשונות בחיפוש.

משהו ייחודי יכול להיות:

  • טיפים והמלצות 
  • קייס סטאדי חדשים
  • עיצוב חווית משתמש ייחודית
  • מדריכים עם אסטרגיות שונות מהקיים

לצורך הדוגמא נשתמש במדריך שרשמתי על שופיפיי בעברית, המדריך נמצא ב-3 מקומות הראשונים עבור החיפוש "שופיפיי בעברית" ו-"תבנית שופיפיי".

למה לדעתכם אני מדורג גבוה? בגלל שהכנסתי את המילת המפתח בכותרת ובתוכן כמה פעמים?

שימוש במילת מפתח באמת יכול לעזור. אבל במקרה של הפוסט שכתבתי על שופיפיי זה לא מספיק.

התחרות לא קטנה והאתרים המתחרים עם סמכות גבוה.

אני דורגתי ב-3 מקומות הראשונים כי התוכן ייחודי. כתבתי במדריך טיפים ונקודות שרשומים רק אצלי.

כתיבת תוכן מקורי וייחודי

11. תבינו את כוונת המשתמש במילת החיפוש

תוכן ייחודי אכן יכול להביא לכם את העמוד הראשון בגוגל.

אבל אם תרצו להישאר בעמוד הראשון, אתם צריכים לתת מענה שיפתור את כוונות המשתמש

חשבו על זה כך – אתם צריכים להבין מהי הכוונה האמיתית של הגולש שמחפש את מילת המפתח, ולתת לו את המענה שאותו חיפש כך שהגולש לא יצטרך לצאת ולעבור לאתר אחר.

אם לא תעשו את זה טוב, האתר שלכם יהיה קבור איפשהו בעמוד השלישי.

12. תכתבו כותרות עם משפטי שאלה (סימן שאלה בסוף)

האם אתם שואלים שאלות בכותרות? אם לא כדאי לעשות זאת.

כותרות SEO שמתחילות עם שאלה הם מעולות ומעלות את אחוז ההקלקות.

שאלות בכותרות מושכות בידיוק כמו טבלאות ומספרים בתוכן, הן מעוררות את הסקרנות של הגולש למצוא את התשובה לשאלה. בדרך כלל אתרי חדשות גדולים עושים זאת על מנת למשוך קוראים לאתרים.

title tag seo example

לפעמים זה גם יכול להיות הגיוני שתשתמשו בכותרת עם שאלה, מכיוון שיש ביטויים שאנשים מחפשים וכוונתם לשאול מהו פירוש הביטוי.

למשל, כתבתי מדריך על ווקומרס והמדריך הזה מסביר את השימוש בווקומרס בצורה היקפית כולל הסבר על התוסף עצמו.

לכן, אם גולש מחפש רק את הביטוי "ווקומרס" רוב הסיכויים שהוא רוצה לדעת מהי ווקומרס או שרוצה להוריד את התוסף.

עקב זה, בכותרות עצמה השתמשתי במילת שאלה "מהי ווקומרס", והוספתי את המילה Woocommerce באנגלית על מנת להופיע לאלה שמחפשים את הביטוי רק באנגלית ויצא.

אופטימיזציה לכותרת

וכבונוס נוסף שאתם יכולים להרוויח הוא להופיע בתוצאה אפס בגוגל.

תוצאה אפס featured snippets

13. תשתמשו בסכימות

סכימות לא משיפעות באופן ישיר על דירוג קידום האתר.

מה שהם כן עושות, זה שיפור הנראות והוספת סניפטים לתוצאות החיפוש (Rich Snippets).

ריצ' סניפט יכול לעזור לכם לקבל יותר קליקים ובכך בעקיפין לעזור לקידום האתר.

2 סוגי הסכימות הטובים ביותר על מנת להופיע בריצ' סניפט הם סכימת ביקורות:

faq schema (rich snippets)

וסכימת שאלות ותשובות (FAQ):

faq schema (rich snippets)

תוכלו לבדוק אם הסכימות שלכם הותקנו כראוי על ידי כלים שבודקים את מבנה הנתונים של העמוד.

14. הכניסו את השנה הנוכחית בכותרת ותיאורי המטא

תאריכים בכותרות ובתיאור לא בהכרח יעלו את אחוז ההקלקות בעמוד. אבל זה יכול לסייע במאמרים מסוימים שהתאריך כן משחק תפקיד חשוב.

דוגמא למה שאני מתכוון:

title year optimize

בפוסט הזה הוספת השנה הנוכחית היא רלוונטית מכיוון שאנשים יעדיפו מדריך שהוא עדכני. כאשר אנשים מחפשים מדריך סקייסקנר לטיסות הם רוצים את הטיפים והמחירים המעודכנים לזמן הנוכחי.

יש מקרים מסוימים שזה לא נחוץ להוסיף את השנה הנוכחית כמו הדוגמא הבאה.

מי שמשחק במשחקי תשחץ ומחפש פתרון לתשחץ או התשבץ הנוכחי שהוא פותר – הוא לא צריך את השנה הנוכחית.

למשל, במידה והגולש מחפש "עיר בגרמניה 4 אותיות" במקרה הזה אין צורך להוסיף שנה בכותרת כי ערים בגרמניה נשארים זהים בטווח זמן הארוך.

תשתמשו בשנה הנוכחית במקומות שבאמת נחוץ להדגיש בהם שהתוכן מעודכן. את העדכון אפשר לעשות בכותרות ותיאורי המטא ב-Yoast.

בחרו בפוסט מסויים בוורדפרס, לחצו על "עריכה" ובתחתית העמוד תוכלו להוסיף את השנה הנוכחית למאמר.

על מנת להוסיף את תגית השנה הזינו את השורט קוד %%currentyear%% בכותרות ובתיאור במקומות הרלוונטים.

current year yoast

15. השתדלו למקם את התוכן עם התשובה או הקדמה לאחר טעינת העמוד

כאשר מישהו מגיע לעמוד שלכם, הוא רוצה לקבל את התשובה שהוא חיפש וכמה שיותר מהר. לכן, עדיף להימנע  מדחיפת תמונות או פופאפים בתחילת העמוד.

למשל, זוהי דוגמא לאתר עם חווית משתמש שכדאי להימנע מימנה. במקום להציג טקסט לגולש על מנת שיבין לאיזה עמוד הוא הגיע, מוצגת תמונה ענקית ולא ברורה.

תמונה גדולה בכניסה לעמוד

במקום זאת, תציגו את הכותרת ואת ההקדמה למאמר על מנת שהגולש יבין לאיזה עמוד הוא הגיע ומה מחכה לו בהמשך.

תוכן בתחילת העמוד - מעולה עבור SEO

זה בסדר שיהיה לכם תמונה בתחילת העמוד, אבל אם התמונה הזאת דוחפת את כל הטקסט למטה ורואים רק אותה זה לא טוב ועדיף להמנע מזה.

16. תסדרו את התוכן כך שיהיה קל לקריאה

כאשר גולש מבקר בעמוד או מאמר באתר שלכם ברוב המקרים הוא לא קורא את כל המאמר. לכן, עדיף לסדר את התוכן כך שלגולש יהיה קל לקרוא אותו ולהגדיל את הסיכויים שימשיך לקרוא את התוכן עד כמה שניתן.

למשל, אם תכתבו תוכן בלי רווחים בין פסקאות, בלי כותרות משנה וכ'ו זה מכביד על חווית הקריאה והגולש עלול לפרוש מהר מאוד.

בכל המאמרים והמדריכים שאני כותב, אני משקיע הרבה זמן ומחשבה על סידור נכון של התוכן כך שיהיו לגולשים הרבה יותר מהנה וקל לקרוא.

אני משתמש הרבה בכותרת משנה (H2) ותמונות: ורווחים בין פסקאות (מקסימום 3-5 שורות לפסקה). זה פשוט הרבה יותר קל לקריאה.

שימוש בכותרות H2 ותמונות

רווחים בין פסקאות (מקסימום 3-5 שורות לפסקה). זה פשוט הרבה יותר קל לקריאה.

רווחים בין פסקאות

ולסיכום - אשמח לשמוע קצת מימכם

אני מקווה שהמדריך הזה לאופטימיזציית אתרים למנועי החיפוש היה יעיל ואינפורמטיבי עבורכם.

הייתי שמח לשמוע את דעתכם:

אילו מהטיפים במדריך הזה הייתם מנסים באתר שלכם?

מה הטיפים הנוספים שהייתם ממליצים לעשות באופטימיזציית On-page?

תנו לי לדעת על ידי השארת תגובה למטה.

comment on site optimization post
5 1 דירוג
דירוג המאמר
הרשמה להתראות
עדכן אותי כאשר
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

אוהבים את התוכן?
הכניסו את המייל שלכם וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים, טיפים ועוד הפתעות…
 

קבלו טיפים עדכניים חינם

אני שולח מדי חודש מדריכים ותוכן איכותי על שיווק באינטרנט ובניית אתרים בוורדפרס.

רוצה להצטרף?
צרף את המייל שלך

איזה כיף, מדברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך שעה

  *במסגרת שעות העבודה (9:00-17:00)

דילוג לתוכן