growmore-מדברים וורדפרס
Search
Close this search box.

הקשר בין SEO ל-UX: השקעה בחווית משתמש משפרת מיקומים במנועי חיפוש

הקשר בין UX לSEO

תוכן העניינים

Rate this post

בעולם התחרותי של היום, עסקים מזהים את החשיבות בהשקעה בSEO ובUX בהתאמה על מנת להצליח ביעדים השיווקים של האתר. בעוד SEO ממוקד על הבאת טראפיק אורגני אל האתר,  המטרה של UX היא להשאיר את הגולש בתוך האתר – להבטיח כי משתמשים יפגשו את מבוקשם ויחוו חוויה חיובית, במאמר הבא נסקור את הקשר בין SEO ל-UX ונדבר למה השקעה בUX תגרום לדירוג הSEO שלכם לעלות, בואו נצלול פנימה!

UX משפיע על SEO, להלן הסיבות המרכזיות למה:

  1. חווית משתמש משפרת את המעורבות של המשתמש עם האתר – מנועי חיפוש עושים אנליזה למספר מטריקות של מעורבות המשתמש בתוך האתר לרבות זמן שהייה, זמני יציאה, אחוז קליקים. חווית משתמש חיובית תגרום למשתמשים להישאר יותר זמן באתר, לנווט בעוד עמודים, וליצור מעורבות גבוהה יותר עם התוכן שמונגש לו, על ידי השקעה בUX, אנחנו בעצם משפרים את הפרמטרים הללו אשר מוערכים על ידי גוגל ומדרגים את האתר שלנו גבוה יותר. 
  2. הקטנת אחוז היציאה מהאתר שלנו – מנועי החיפוש יודעים האם משתמשים עוזבים מהר את האתר שלנו או ממשיכים לשוטט בו ולהתעניין בתוכן שבו, זמני טעינה ארוכים, תהליכי ניווט מורכבים, תוכן לא רלוונטי – כל אלה ישדרו למנועי החיפוש שלנו שהתוצאה בגינה המשתמש הגיע לאתר שלנו לא רלוונטית למשתמשים ובכך המיקום שלנו יילך וייפגע, וההפך הוא הנכון – ככל שהקשר בין הביטוי שבגינו משתמש נכנס אלינו לדף הספציפי אשר מעוצב טוב, כתוב טוב, יהיה גדול יותר – כך מנועי החיפוש יעלו את הדירוג שלנו. 

קישור לאתר שלנו מאתרים ורשתות חברתיות – ככל שהאתר שלנו מעניין יותר, מייצר חווית שימוש גבוהה יותר לאנשים, כך הסיכוי בו אתרים, קבוצות ודפים ברשתות החברתיות יקשרו לינק לאתר שלנו וישתפו את הדף והתוכן שבו. בכך – כמות הקישורים לכיוון האתר שלנו תעלה וגוגל מייחס חשיבות לריבוי וגיוון לינקים אשר מקשרים לאתר שלנו, מה שיעלה בטווח הרחוק את מיקומינו.  

הקשר בין יואקס לקידום אתרים

להלן מספר אסטרטגיות לשיפור הקשר בין UX ל-SEO:

  1. מחקר לקוח ובניית פרסונה – יש לבצע מחקר משתמשים על מנת לדעת מי נכנס לאתר שלנו, מה הוא אוהב ומה פחות, לאן הוא מנווט ועל מה הוא מדלג, על איזה חלק באתר הוא מקליק ועוד. זה ייתן לנו מידע אודות המוטיבציה של משתמשים ובכך להעצים את הפיצ'רים שכן בשימוש והורדת החלקים שפחות בעשייה.
  2. השקעה בחווית לקוח אשר תהיה מונגשת היטב במובייל – יש להנגיש את הפעולות החשובות והקריטיות באתר שלנו במובייל, למקם את הפיצ'רים הללו במקום טוב ומודגש ולפשט כמה שיותר את חווית השימוש של הגולשים שלנו דרך המובייל. 
  3. שיפור זמני טעינה – למהירות האתר יש תפקיד חשוב וקריטי בדירוג מול גוגל וכן בחווית המשתמש של הגולשים שלנו. שיפור זמני הטעינה על ידי כיווץ תמונות גדולות, איחוד קבצי JS וCSS וכן הטמעת מנגנון קש, יגרמו לאתר שלנו לרוץ מהר יותר ובכך למנועי החיפוש להגיב טוב יותר כלפינו. 

המידע המקצועי במאמר בשיתוף חברת אומניס, המספקת שירותי UX UI לסטארטאפים, חברות וארגונים מובילים בתעשיות שונות בישראל ובעולם. 

0 0 דירוגים
דירוג המאמר
הרשמה להתראות
עדכן אותי כאשר
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

אוהבים את התוכן?
הכניסו את המייל שלכם וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים, טיפים ועוד הפתעות…
 

קבלו טיפים עדכניים חינם

אני שולח מדי חודש מדריכים ותוכן איכותי על שיווק באינטרנט ובניית אתרים בוורדפרס.

רוצה להצטרף?
צרף את המייל שלך

איזה כיף, מדברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך שעה

  *במסגרת שעות העבודה (9:00-17:00)

דילוג לתוכן