growmore-מדברים וורדפרס
Search
Close this search box.

מה זה כתובת URL?

מה זה כתובת URL

תוכן העניינים

5/5 - (1 vote)

לפעמים אנשים משתמשים במונחים "כתובת אתר" ו"שם דומיין" בהקשר של אותה המשמעות. אבל זו טעות מכיוון שההגדרה שונה בין שני הביטויים האלה. פעמים רבות, מכיוון שמשתמשים בשניהם לסירוגין, אנשים לא יכולים להבחין בהבדל.

הדומיין הוא חלק שנמצא בכתובת ה-URL, אשר מייצגת Uniform Resource Locator ובעברית מען משאבים אחיד. אתם יכולים לראות את ההבדל בתמונה הבאה.

תוכן עניינים

מבנה כתובת URL
מיקום הדומיין ב-URL

מהו המבנה של כתובת URL?

כתובת ה-URL מכילה את שם הפרוטוקול שצריך על מנת לגשת לשם המשאב. החלק הראשון של ה-URL מגדיר מה הפרוטוקול שמשתמשים בו כנקודת גישה מרכזית. והחלק השני, או זה שמגדיר את כתובת ה-IP או שם הדומיין/סאב דומיין.

פרוטוקולי URL כוללים HTTP עבור דפי אינטרנט או HTTPS עבור עסקאות מאובטחות או כתובות דואר אלקטרוני ו-FTP עבור גישה לקבצים בשרת. הפרוטוקול הפופולרי ביותר באינטרנט בנוי מנקודותיים ושני לוכסנים אחריו.

מה שמגיע לאחר כתובת ה-IP (שם הדומיין) הוא הנתיב של כתובת האתר (Path), כינוי נוסף שניתן לו על ידי קהית וורדפרס נקרא Slug ומשתמשים בו על מנת לציין מיקום היררכי ואת שם העמוד.

מה ההבדל בין HTTP ל-HTTPS?

גם HTTP וגם HTTPS שניהם, משמשים כדרך גישה על מנת לקרוא את קבצי הדף מהשרת. ההבדל ביניהם הוא בכך ש-HTTPS משתמשים בתעודת SSL (בלועזית: Secure Sockets Layer) על מנת להצפים את החיבור בין הגולש לבין השרת. מה שגורם לגולש להרגיש ביטחון בכך שגולש באתר מאובטח. בנוסף לכך, שימוש בHTTPS, כלומר להתקין תעודת SSL היא חיונית מאוד לקידום האתר.

0 0 דירוגים
דירוג המאמר
הרשמה להתראות
עדכן אותי כאשר
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

אוהבים את התוכן?
הכניסו את המייל שלכם וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים, טיפים ועוד הפתעות…
 

קבלו טיפים עדכניים חינם

אני שולח מדי חודש מדריכים ותוכן איכותי על שיווק באינטרנט ובניית אתרים בוורדפרס.

רוצה להצטרף?
צרף את המייל שלך

איזה כיף, מדברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך שעה

  *במסגרת שעות העבודה (9:00-17:00)

דילוג לתוכן