growmore-מדברים וורדפרס
Search
Close this search box.

מחקר מילות מפתח: השלב הראשוני לאסטרטגיית קידום אתרים

keyword research

תוכן העניינים

5/5 - (4 votes)

מחקר מילות מפתח (Keyword research) עבור האתר שלכם יעזור לכם למצוא רעיונות טובים יותר עבור תוכן האתר, והודות לכך תוכלו ליצור תוכן מעניין וממוקד יותר עבור הגולשים. מחקר מילות מפתח הוא בין השלבים הראשונים והחשובים כשמתחילים קידום אתרים אורגני. 

כאשר תחקרו את מונחי החיפוש בצורה טובה תהיה לכם הבנה טובה יותר של קהל היעד שלכם וכיצד הם מחפשים את התוכן, השירותים או המוצרים שלכם.

בעוד שגוגל מעדכנת מדי שנה את האלגוריתם ומשנה את כללי המשחק בקצת בכל עדכון, דבר אחד נשאר די עקבי בקידום אתרים וזה מחקר מילות מפתח. 

הצורך בלבצע מחקר ביטויי מפתח נשאר זהה וחשוב ללמוד איך לעשות אותו בצורה טובה.

אז אני מניח שאם הגעתם לפה אתם מעוניינים ללמוד את כל הקשור לחקר מילות מפתח, אם כך אז הגעתם למקום נכון. 

במאמר הזה, נלמד איך מוצאים רעיונות למילות מפתח בצורה נכונה לאתר הוורדפרס שלכם (או כל פלטפורמה אחרת).

אז מה זה בעצם מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא טכניקת מחקר של מילים וביטויים (ידוע גם כ-"מילות מפתח"), המחקר משמש יוצרי תוכן ומקדמי אתרים על מנת לגלות מהם הביטויים שאנשים מחפשים במנועי החיפוש על מנת למצוא תוכן, מוצרים ושירותים.

כשמשתמשים בביטוי "מחקר מילות מפתח" מתכוונים לחקר במנועי החיפוש כמו Google, Yahoo, Bing ו-Youtube שהם מנועי החיפוש הגדולים בעולם. 

עם זאת, חקר מילים וביטויי מפתח ניתן לעשות גם בפלטפורמות אחרות כמו רשתות חברתיות ופלטפורמות זירות מסחר למיניהם, אך זה נושא אחר לגמרי ושייך למאמר בפני עצמו.

אז כשמדברים על מחקר ביטויי מפתח בקידום אתרים, שואלים את השאלה "מה הגולש שלי מחפש במנועי החיפוש ואיך אני יכול לספק לו את המידע הרלוונטי ביותר".

למה מחקר מילות מפתח חשוב עבור קידום אורגני ?

בעלי אתרים בתחילת דרכם או מקדמי אתרים מתחילים יוצאים לעיתים מנקודת הנחה שהם יודעים מה הקהל שלהם מחפש. 

אבל זו החלטה שגויה, אין צורך לנחש מהם מילות החיפוש כאשר יש לא מעט דרכים למצוא את ביטויי המפתח המדויקים, את הנפח שלהם ולקבל החלטות שמבוססות נתונים.

כאשר תשתמשו במחקר מילות מפתח כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגני של האתר שלכם זה יעזור לכם להשיג את הדברים הבאים:

  1. תוכלו למצוא את הביטויים המדויקים שאנשים מחפשים ולמקד את התוכן על סמך הביטויים.
  2. תמצאו רעיונות לתוכן שתוכלו לכתוב עליו עם נפח חיפושים סביר שאפשר להיות מדורג בו די בקלות.
  3. תוכלו למצוא על מה המתחרים שלכם כותבים ואז להתחרות מולם על ביטוי המפתח עם אסטרטגיית תוכן טובה יותר.
  4. וכמובן, תשיגו גולשים רבים יותר שיכנסו לאתר שלכם עם כל מאמר שתכתבו או מוצר שתפרסמו.

מחקר מילות מפתח צריך להיות הצעד הראשון באסטרטגיית קידום האתר שלכם, חיפוש אחר הביטויים שהגולשים מחפשים יעזור לכם להפיק תובנות ולהבין טוב יותר את הקהל היעד שלכם. 

הודות לכך שאתם יכולים לראות את מונחי החיפוש ונפח החיפוש המדויק שקהל היעד שלכם מחפש, תוכלו לבנות אסטרטגיית תוכן שתתאים למונחי החיפוש.

אבל חשוב להבין.

שימוש במילת מפתח מדויקת אינה מספיקה לכך שתדורגו במקום הראשון בגוגל. 

זה היה נכון עד לפני 10 שנים, אבל בעשור האחרון תחום ה-SEO חווה התפתחות ומנועי החיפוש משדרגים את האלגוריתם שלהם ומוסיפים לו מרכיבים של בינה מלאכותית.

אם בעבר יכולנו להכניס בכותרת וב-מאטה תיאור (Meta description) מילים כמו "נגר בחיפה" או משהו כמו "נגרות חיפה, נגר בחיפה, נגרים חיפה" ולהיות מדורגים על סמך זה במקום הראשון. 

במקום זאת, היום ביטויי המפתח אינם חשובים אלא הכוונה מאחורי מילות המפתח היא זאת שמשחקת תפקיד חשוב. גוגל בודקת האם התוכן שמוצג לגולש פותרת לו את הבעיה או השאלה ששאל.

מה שקובע אם התוכן רלוונטי ואיכותי הוא ציון הרלוונטיות של האתר שמדורג על ידי מספר פרמטרים. כמו למשל:

1. מהו זמן השהייה של הגולש בעמוד.

2. האם הגולש קרא את העמוד ולא המשיך הלאה בחיפושים (סימן שקיבל את התשובה).

אבל, זה לא אומר שמחקר מילות מפתח הוא תהליך לא רלוונטי ומיושן. ואני אסביר:

כאשר תחקרו את מילות המפתח תפיקו תובנות לגבי הנושאים אותם אנשים מחפשים, בעזרת התובנות האלו תוכלו לדעת בדיוק באיזה נושא לכתוב מאמר או איזה מוצר לפרסם.

ונכון שאמרתי בשורות הקודמות שמילות מפתח הן בעלות משקל נמוך בדירוג החיפוש ושצריך להתמקד על תוכן איכותי שעונה על מה שהגולש חיפש, אבל מילות מפתח עוזרות למנוע החיפוש להבין על מה התוכן מדבר.

לכן, לאחר שהבנתם על איזה נושאים לכתוב או אילו מוצרים לפרסם חשוב שתכניסו בכותרות ובתוכן את מילות החיפוש או המילים הנרדפות שלהם על מנת לתת למנוע החיפוש להבין במה מדובר (מנוע חיפוש חכם אבל עדיין מכונה).

אני אוהב להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח Ubersuggest על מנת למצוא מילים נרדפות או רעיונות לתתי כותרות בתוך המאמרים. 

הכלי הזה נותן את האפשרות להקליד נושא או מילת מפתח ולקבל השלמת משפטים שגולשים מחפשים על אותו הנושא או מילת חיפוש.

איך עושים מחקר מילות מפתח ומוציאים את הביטויים הנכונים?

בשורות הבאות אני הולך להסביר איך לבצע תהליך של מחקר מילות מפתח, בעזרת האסטרטגיה הזו תקבלו רשימה של מונחי חיפוש ולאחר מכן תוכלו לבצע מחקר ולמצוא את מילות המפתח הטובות ביותר להתמקד עליהם.

את התהליך נבצע בעזרת כלי מחקר מילות מפתח של Ubersuggest וגם את כלי תכנון מילות מפתח החינמי של גוגל.

תעשו רשימה של נושאים בהם האתר עוסק

תחשבו על נושאים גנריים שקשורים לעסק שלכם או זה שאתם מקדמים, לאחר שתגיעו ל 5-10 נושאים זה יעזור לכם להגיע לביטויים ספציפיים יותר בהמשך התהליך.

לדוגמא, נאמר ויש לכם סוכנות לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים.

אז מה שתרצו לשאול את עצמכם: "מה הנושאים שאנשים מקלידים בחיפוש כשהם מחפשים את תחומי העיסוק של העסק שלכם?"

חלק מהנושאים שאתם יכולים לחשוב עליהם יהיו משהו כמו:

  • "שיווק ברשתות חברתיות" 
  • "שיווק באינטרנט" 
  • "שיווק דיגיטלי" 
  • "קידום אתרים"
  • "אימייל מרקטינג"
  • "בניית אתרים" 
  • "פרסום ממומן"

שימו לב: הנושאים האלה הם לא מילות המפתח (עדיין לא).

על מנת למצוא את מילות המפתח נשתמש בכלי מחקר מילות מפתח בשם Ubersuggest.

איך עושים את המחקר בכלי תכנון מילות מפתח של Ubersuggest:

בעזרת הכלי הזה תוכלו להקליד את את הנושא ולקבל רשימה של ביטויים שקשורים לנושא ואת נפח החיפוש שלהם.

היכנסו לאתר app.neilpatel.com ורשמו בתיבת החיפוש את הנושאים שלכם, לאחר מכן בחרו את המדינה אליה את הפנים ואת השפה של האתר.

ubersuggest

לאחר מכן לחצו על Related ותפתח לכם רשימה של ביטויים שקשורים לביטוי שרשמתם. כל הביטויים האלה הם מילות מפתח מעולות להשתמש בהם.

חיפוש רעיונות למילות מפתח

ביטויי זנב ארוך בדרך כלל פחות תחרותיים - בחרו בהם.

ביטויי זנב ארוך הם בעצם ביטויים שבנויים מ-2 מילים או יותר ותמיד עם כוונות משתמש גבוהות יותר. משתמשים בהם גולשים שיודעים מה הם רוצים ולכן הם ממוקדים יותר מביטויים כלליים ורוחביים, הגולשים האלה בדרך כלל קרובים יותר לרכישה של המוצר או השירות שלכם.

במידה והאתר שלכם חדש, או שתרצו להשתמש במילות מפתח שהתחרות עליהם קטנה יותר.

במקרה כזה, שימוש בביטויי זנב ארוך תהיה האסטרטגיה הטובה ביותר עבורכם, ואני אסביר למה.

כעושים מחקר מילות מפתח צריך לדעת להבדיל בין סוגי מונחי החיפוש.

  • ביטויי חיפוש כללי
  • ביטויי זנב ארוך
  • ביטויי זנב ארוך ממוקדים
עקומת ביטויי זנב ארוך

1. חיפוש של ביטוי אחד

בדרך זה יהיה ביטוי עם מילה אחת ויהיו לו המון חיפושים וגם תחרות גבוה. דוגמא לחיפוש של ביטוי אחד הוא "מחשב" או "אופניים".

כוונת המשתמש היא רחבה ולא ממוקדת מכיוון שמי שמחפש את הביטוי "מחשב" יכול להתכוון למחשב עריכה, מחשב גיימינג או מחשב נייד.

עם חיפוש של ביטוי אחד בדרך כלל מאוד קשה להגיע ל-3 המקומות הראשונים וגם קשה לקבל לקוחות משלמים.

2. ביטוי זנב ארוך של 2-3 מילים

ביטויי זנב ארוך של 2-3 מילים הם בדרך כלל עם כמות חיפושים קטנה יותר מזו של חיפוש של ביטוי אחד, אבל ממוקדים יותר.

אלה יכולים להיות מילות מפתח כמו "מחשב גיימינג" או " אופניים חשמליות". ברוב המקרים ביטויים אלה עם תחרות נמוכה וקלים יותר לקידום.

3. ביטויי זנב ארוך של 3-4 מילים או יותר

ביטויי זנב ארוך מהסוג הזה הם בדרך כללים ארוכים, 3 מילים ויותר אשר ממוקדים יותר, עם כוונת גולש גדולה יותר וסיכויי מכירה גבוהים מאוד.

ביטויים לדוגמא שיכולים להוות את סוג חיפוש זה הם "מחשב גיימינג אסוס למכירה" או אופניים חשמליות למכירה וגם "אופניים חשמליות 36V למכירה".

הסוג הזה של מילות המפתח בדרך כלל לא מקבל נפח חיפושים גדול ולכן גם אינם תחרותיים וניתן להגיע איתם יותר בקלות ובמהירות רבה יותר ל-3 המקומות הראשונים בגוגל.

הסמכותיות של האתרים במקומות הראשונים בגוגל

אתרים עם סמכות גבוה הם אתרים שעליהם גוגל סומך ומבחינתו הם אתרים אמינים יותר בעלי שם מותג חזק ומוכר ברחבי האינטרנט.

לאתרים מהסוג הזה גוגל תיתן עדיפות גבוה יותר למקומות הראשונים, לכן עדיף לוותר על התחרות מולם.

ישנה דרך קלה לבדוק אם רמת התחרות של מילת מפתח היא תחרות מול אתרים סמכותיים.

חפשו את מילת המפתח בגוגל.

מחקר מתחרים

כעת, תבדקו איזה אתר מופיע במקום הראשון.

מחקר מתחרים עם סמכותיות

במקרה הזה האתר הראשון שמופיע עבור מילת המפתח "מחשב" זה אתר ויקיפדיה. זה אתר עם סמכותיות גבוה (ואפילו מאוד) ועדיף לוותר על התחרות מולם במילת המפתח הספציפית הזו.

אבל אם תראו אתרים אחרים בתוצאות החיפושים שהם בלוגים או חנויות אינטרנטיות קטנות (לא KSP או IVORY), אזי זהו סימן מעולה וכנראה שתוכלו לגרד גם אתם את המקומות הראשונים.

בדיקת רמת התחרות של מילת מפתח בעזרת Ubersuggest

בכלי מחקר מילות מפתח יוברסג'סט (ובכל כלי רציני אחר) ישנו מדד של רמת התחרות של כל ביטוי. במקרה הנוכחי המדד נע בין 0 ל-100 כאשר 0 זה רמת תחרות נמוכה ו-100 ו תחרות קשה מאוד.

בנוסף למספרים, המיון מתבצע גם בעזרת צבעים.

אדום – רמת תחרות גבוה.

צהוב – רמת תחרות בינונית

ירוק – רמת תחרות נמוכה

תחרות של מילת המפתח

מדד הקושי של המילת מפתח מתבסס גם הוא על שילוב של מסכות הדף והדומיין אשר נמצא במקומות הראשונים.

לסיכום

אני מקווה שהמדריך הזה עזר לכם ונהנתם לקרוא אותו. כל מה שרשום במדריך הזה אמור להספיק כדי להבין את הרעיון המרכזי של מחקר מילות מפתח על מנת לתכנן את אסטרטגיית התוכן של האתר שלכם.

כמובן שיש עוד דרכים לבצע את המחקר, אשמח לשמוע מימכם בתגובות מה הדרך שאתם משתמשים בה למציאת מילות מפתח.

שאלות נפוצות

כלי מחקר מילות מפתח חינמיים ומעולים שתוכלו להיעזר בהם:

  1. Ubersuggest
  2. כלי תכנון מילות מפתח של גוגל
  3. AnswerThePublic
  4. Ahrefs
  5. Google Trends
  6. Keywords Everywhere

ביטויי זנב ארוך הם ביטויים שבנויים מ2- 3 מילים ויותר והם ביטויים עם כוונת משתמש ממוקדת יותר, בדרך נפח החיפוש של ביטויי זנב ארוך יהיה קטן אך עם סיכויים גדולים יותר של המרה מכיוון שהגולש יודע בידיוק מה הוא רוצה.

מחקר מילים היא אסטרטגיה ראשונית וחשובה מאוד לקידום אתרים אורגני ואפילו מומן.

בעזרת מחקר נכון תוכלו למצוא את הביטויים הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלכם ולעזור למנוע החיפוש להבין טוב יותר במה האתר או העמוד עוסק.

5 2 דירוגים
דירוג המאמר
הרשמה להתראות
עדכן אותי כאשר
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

אוהבים את התוכן?
הכניסו את המייל שלכם וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים, טיפים ועוד הפתעות…
 

קבלו טיפים עדכניים חינם

אני שולח מדי חודש מדריכים ותוכן איכותי על שיווק באינטרנט ובניית אתרים בוורדפרס.

רוצה להצטרף?
צרף את המייל שלך

איזה כיף, מדברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך שעה

  *במסגרת שעות העבודה (9:00-17:00)

דילוג לתוכן