growmore-מדברים וורדפרס
Search
Close this search box.

מהי ווקומרס (Woocommerce) ?

woocommerce

תוכן העניינים

5/5 - (6 votes)

כשעומדים לפתוח חנות וירטואלית, ישנם לא מעט פלטפורמות לבניית אתרים שמספקות את כל הצרכים עבור זה. אחת האפשרויות הפופולריות ביותר היא Woocommerce.

ווקומרס עומדת בראש פסגת הפלטפורמות לבניית אתרי סחר, היא מופעלת בכ-25% מחנויות הוירטואליות ברשת והפופולריות שלה ממשיכה לצבור תאוצה בזכות קלות וגמישות השימוש בה.

במאמר הזה נלמד מה זה ווקומרס בעצם, איך זה התחיל, ואיך היא הפכה לכל כך פופולרית. בנוסף לכך, נלמד איך להתחיל להשתמש ב-Woocommerce, מה היתרונות והחסרונות שלה, וכמה תוספי ווקומרס שאני ממליץ להשתמש בהם.

מהי Woocommerce?

Woocommerce הוא תוסף חינמי שעוזר לכם לבנות חנות וירטואלית באמצעות וורדפרס. בעצם ווקומרס מתלבשת על מערכת ההפעלה של וורדפרס והופכת אותה לחנות איקומרס.

Woocommerce נותנת לכם את האפשרות למכור מוצר, שירות ומנויים חודשים דרך אתר הוורדפרס שלכם. תוכלו למכור מוצרים דיגיטליים (כמו קורסים) או מוצרים פיזיים, לסלוק כרטיסי אשראי ולנהל מלאי מוצרים.

בנוסף לכך, ווקומרס יכולה להתממשק עם חברות משלוחים ידועות בארץ ובעולם, כמו צ'יטה, UPS ועוד. זה מקל על הלקוח ועליכם בתהליך ההזמנה, שבה הוא מזין את הכתובת והיא עוברת ישירות לחברת השליחויות.

החוזקה של ווקומרס היא השילוב שלה עם פלטפורמת וורדפרס, הסיבה העיקרית לשילוב הזה היא שהחברה שווקומרס בבעלותה מחזיקה בבעלות גם את wordpress.com. תוכל ללמוד עוד הסיבות לשימוש בוורדפרס במדריך 7 סיבות למה כדאי לבנות אתר וורדפרס.

אפשרויות ברירת המחדל של ווקומרס ניתנות להרחבה על ידי תוספים שונים שמאפשרים להוסיף תכונות נוספות ליכולות של ווקומרס (כמו מכירת קורסים, רשימת משאלות, סינון מוצרים).

למה ווקומרס כל כך פופולרית?

Woocommerce מותקנת במעל 5 מיליון אתרים בעולם, והסיבה לפופולריות שלה היא ההתממשקות עם וורדפרס מה שמקנה קלות וגמישות בשימוש בה.

בנוסף לכך, לווקומרס יש אלפי תבניות ותוספים שיאפשרו לכם להרחיב את היכולות הבסיסיות שלה מבחינה טכנית ועיצובית.

יחד עם זאת, אלה הם הסיבות הנוספות והעיקריות מדוע ווקומרס כל כך פופולרית להקמת חנות וירטואלית:

  • Woocommerce ו-Wordpress הם חינמיות לחלוטין.
  • ווקומרס נתמכת ומתממשקת כמעט עם כל ספקי התשלום שקיימות בשוק.
  • לווקומרס יש קהילה ענקית של אנשים שמשתמשים בה, מה שמקנה לכם עזרה בשימוש בה עם אין ספור מדריכים ופורומים.
  • תוכלו להתחיל בקלות עם אלפי תבניות עיצוב מיוחדת לחנויות וירטואליות.
  • לווקומרס יש אין ספור הרחבות שבעזרתם תוכלו לשדרג את האתר שלכם ללא שום ידע בקוד.
  • ווקומרס זו פלטפורמה מאובטחת.
  • ווקומרס ידידותית למתחילים, אתם לא צריכים להיות מומחים על מנת להתחיל לבנות חנות.
  • ניתן להשיג תוצאות טובות לחנות ווקומרס מבחינת קידום אורגני בעזרת תוספי וורדפרס ייעודים.

כל הסיבות האלה הופכות את ווקומרס לפופולרית בקרב המשתמשים. וכל התכונות שלה הופכות אותה לאפשרות הטובה ביותר לבניית חנות וירטואלית בוורדפרס.

מה שחשוב באמת הוא שתוכלו להשיג את רוב הצרכים שלכם מווקומרס לגמרי בחינם בניגוד לשאר הפלטפורמות, וההרחבות שכן יעלו כסף יהיו ברוב המקרים תמורה מלאה למחיר.

מה אפשר למכור עם ווקומרס?

כשמדובר על חנות אינטרנטית זה לא חייב להסתכם רק במכירת מוצרים. ישנם הרבה דרכים ורעיונות למכור אונליין בעזרת Woocommerce ו-Wordpress.

ווקומרס מאפשרת לכם למכור הכל, ממש ככה. בין אם אתם מוכרים מוצרים פייזים או דיגיטלים, מערכת הזמנת תורים, השכרת חדרים ועוד.

ווקומרס חמש מיליון הורדות

הנה כמה דוגמאות למה שאפשר למכור בעזרת ווקומרס:

מוצרים פיזיים

אז נתחיל מהבסיס של מכירות אונליין שכולם צריכים להכיר והם מכירה ורכישה של מוצרים פיזיים באינטרנט. המוצרים האלה הם מוצרים שאפשר לחוש או למדוד, יש להם משקל ומספר אפשרויות בחירה כמו צבעים וגדלים.

מכיוון שלמוצרים פייזים יש משקל וגודל שהם משפיעים על מחיר המשלוחים, ווקומרס מאפשרת לכם לקבוע מחירים בהתאם למשקל המוצר וגודלו. בנוסף לכך, במידה והחנות שלכם בינלאומית תוכלו לסנן מחירי משלוח בהתאם למדינה.

מוצרים דיגיטליים

כשמוכרים מוצרים דיגיטליים הם למעשה מגיעים ללקוח בצורה וירטואלית, לאחר התשלום נפתחת לגולש אפשרות הורדת של קבצים.

בניגוד למוצרים פיזיים, למוצרים דיגיטליים אין שום צורה של גודל או משקל כמו למוצרים פיזיים, המוצר יכול להיות קובץ (או מספר קבצים). אפשרות זו יכול להתאים לכל מי שרוצה למכור למשל קבצי מוזיקה, ספרים אלקטרוניים, מדריכים וקורסים.

woocommerce

בזמן העלאת הקבצים ווקומרס מספקת את האפשרות להגדיר הגבלת הורדות לקבצים, להגדיר תאריך תפוגה לקבצים ולהגדיר את סוג ההורדה, למשל הגדרת ספר, קורס, מוזיקה. זה מגדיר סכימה לאתר שעוזרת להגדיר את מבנה האתר (עוזר לקידום אורגני).

תוכניות שותפים

דבר נוסף שאפשר למכור עם ווקומרס, הוא מוצרי אפליאציה. המונח שמקובל להשתמש בו הוא שיווק שותפים. מה שאומר בעצם שתוכלו להפנות לקוחות לאתרי אינטרנט ובמידה ורכש תקבלו עמלה.

בין האתרים שמציעים תכניות שותפים הם אמזון, איביי או אליאקספרס. וקיימות גם רשתות שיווק כמו CJ Affilliate, Impact, Click Bank שמרכזות בתוכן אלפי מותגים שתוכלו לשווק.

woocommerce-affiliate-website

מכירת חדרים

בעזרת תוסף שנקרא Woocommerce Accommodation Booking תוכלו לפרסם ולמכור חדרים להשכרה.

Woocommerce-Accommodation-Booking

ללא התוסף לא תוכלו לפרסם חדרים להשכרה, התוסף נותן לכם את האפשרות להוספת סינון להזמנה כמו תאריכים, מספר מבקרים ועוד.

היתרונות והחסרונות של ווקומרס

כמו לכל פלטפורמה שקיימת גם לווקומרס יש את היתרונות והחסרונות שלה, תוכלו למצוא ברחבי הרשת אין ספור המלצות וגם תלונות על ווקומרס.

הנה כמה מהיתרונות ומהחסרונות שתוכלו למצוא בשימוש עם ווקומרס.

היתרונות של ווקומרס

  • ווקומרס היא חינמית, וזהו אחד היתרונות הבולטים שלה.
  • מתממשקת עם וורדפרס בקלות ובעלת קהילת משתמשים גדולה.
  • אלפי תוספים שמוסיפים אפשרויות הרחבה לפונקציות נוספות.
  • ניתן למכור גם מוצרים מכל סוג, מוצרים פיזיים, דיגיטליים, קורסים.
  • התממשקות לתוכנות רבות, כמו חברות משלוחים ודיוור במייל.

החסרונות של ווקומרס

  • ממשק המשתמש מרגיש די מיושן מבחינת העיצוב וחווית המשתמש לעומת פלטפורמות אחרות.
  • אין הרבה תכונות ופונקציות שמגיעות בתוכה, צריך להתקין הרחבות ותוספים שחלקם יכולים להיות לא זולים.

איך מתחילים להשתמש בווקומרס?

כפי שציינתי קודם לכן, ווקומרס הוא תוסף שעובד יחד עם וורדפרס. כך שבמידה אין לכם עדיין אתר וורדפרס אתם צריכים להתקין.

ישנו מדריך שלם מפורט שמסביר איך לבנות אתר וורדפרס עם אלמנטור ותבנית Astra. ובנתיים, בואו נעבור על השלבים העיקריים שצריך על מנת להתחיל להשתמש בווקומרס:

1. אחסון לאתר ורכישת דומיין

ראשית עליכם לבחור בחברת אחסון טובה על מנת לאחסן בה את אתר הוורדפרס שלכם. ישנם אין ספור חברות אחסון אתרים מומלצות שתוכלו להתחיל איתן, אני ממליץ על Cloudways (היא מספקת ביצועים טובים ובמחיר נמוך יותר ביחס למתחרותיה).

לאחר שתבחרו חברת אחסון, תצטרכו לבחור דומיין לאתר שזה הכתובת של האתר שלכם באינטרנט. לדוגמא: www.example.co.il את הדומיין אני ממליץ לרכוש מ-BOX.

תוכלו להיעזר במדריך נפרד שכתבתי על 6 חברות אחסון האתרים המומלצות עבור וורדפרס, במידה ותרצו להתחיל עם אחסון זול תוכלו לבחור אחת מ-5 חברות אחסון הזולות והמומלצות עבור וורדפרס.

2. התקנת וורדפרס

לאחר שתבחרו חברת אחסון, תצטרכו להתקין וורדפרס עליה. ברוב חברות האחסון מגיע האפשרות להתקין וורדפרס במספר צעדים פשוטים.

במידה ואתם בוחרים בקלאודוויז כחברת האחסון שלכם תוכלו להתקין את וורדפרס במספר צעדים בעזרת המדריך להתקנת וורדפרס בקלאודוויז.

3. התקנת תוסף ווקומרס

לאחר שתתקינו את וורדפרס יהיה עליכם להתקין ווקומרס עליו. ווקומרס הוא תוסף חינמי וניתן להתקין אותו בקלות.

בפאנל הראשי בוורדפרס ובסרגל הכלים שבצד לחצו על תוספים > תוסף חדש, לאחר מכן הקלידו בשורת החיפוש את השם Woocommerce.

woocomerce-install

4. התקנת ,תבנית המותאמת לעבודה עם ווקומרס

תבנית ווקומרס תעזור לכם לעצב את האתר בהתאמה אישית, לכן חשוב לבחור באחת שעובדת בצורה האופטימלית ביותר עם וורדפרס. אני ממליץ בחום להתקין תבנית בשם Astra שהיא התבנית הפופולרית ביותר עבור וורדפרס ובפרט לחנויות וירטואליות.

תבנית Astra מגיע עם אפשרויות להתאמה אישית וקלת משקל. בנוסף לכך היא מותקנת ביותר ממיליון אתרים ומדורגת מעל 4800 פעמים ב-5 כוכבים ב-Wordpress.org.

תוכלו להוריד את התבנית מ-Wordpress.org ולהעלות אותה ישירות לאתר. לחלופין, תוכלו להתקין אותה ישירות מפאנל הניהול של וורדפרס על ידי לחיצה על עיצוב > Themes לאחר מכן למעלה לחצו על תבנית חדשה והקלידו בשורת החיפוש את השם Astra. לסיום לחצו על התקנה.

תבנית-אסטרה-עם-ווקומרס

תוספים לווקומרס

תוספים הם כלי שעוזר לכם להרחיב את הפונקציונליות של האתר שלכם מהצד הטכני ומהצד העיצובי. למעשה, ווקומרס עצמה היא תוסף שמותקן על וורדפרס, וישנם תוספים שנועדו להרחבה של ווקומרס.

באופן כללי, ישנם תוספים הכרחיים שכל אתר וורדפרס חייב שיהיה לו, וכשזה נוגע לווקומרס גם לה יש תוספים שמומלץ שיהיו מותקנים על מנת לשפר את היכולות שלה.

אלה הם התוספים שאני ממליץ להתקין:

1. אלמנטור (Elementor)

אלמנטור הוא תוסף וורדפרס שמתממשק גם עם ווקומרס, אלמנטור מאפשרים גמישות עיצובית נוספת לחנות האינטרנט שלכם, למעשה עם אלמנטור תוכלו לעצב כמעט כל דבר שתרצו ביתר קלות בעזרת ממשק גרור ושחרר (Drag&Drop).

אלמנטור היא פופולריות מאוד ומותקנת במעל 5 מיליון אתרי וורדפרס. בנוסף לכך, מדורגת ב-5 כוכבים למעלה מ5,000 פעמים.

התקנת אלמנטור היא לא חובה על מנת להתחיל להשתמש ב-Woocommerce. אבל, במידה ותרצו לקבל תכונות עיצוביות בכמה רמות מעל הממשק העיצובי הרגיל אלמנטור תהיה בחירה מצויינת עבורכם.

2. Yoast SEO

Yoast SEO הוא אחד מתוספי ה-SEO הטובים ביותר שתוכלו להשתמש עבור חנות הווקומרס שלכם. התוסף הזה יעזור לכם לבצע אופטימיזציה ולקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש.

יחד עם זאת, Yoast יוצרים עבורכם מפת אתר על מנת לחבר למנועי החיפוש ולהקל על הבנת מבנה האתר. ובמקביל, כל מה שקשור ל-On page SEO תוכלו לבצע עם התוסף, כמו כותרות ותיאורי מטה לפוסטים ועמודים, הוספת מילות מפתח למיקוד, תגיות במאמרים ועוד.

כל הטוב שיוסט מציעה מגיע בחינם, מלבד כמה תכונות מתקדמות שמגיעות עם גרסת הפרימיום שעולה 89$ לשנה.

yoast seo plugin

3. YITH WooCommerce wishlist

התוסף הזה נותן לכם אפשרות להוסיף לחנות ווקומרס רשימת משאלות (Wish List). אפשרות של שמירה ברשימת משאלות בעצם נותן לגולש את האפשרות לשמור מוצרים ולרכוש אותם מאוחר יותר, בנוסף לזה הגולשים יוכלו לשתף את הרשימה עם חברים.

התוסף הזה מוסיף המון לחווית המשתמש באינטרקציה עם האתר ושיפור חווית הקנייה שלו. עקב הנוחות שלו, התוסף עוזר להגדיל את המכירות באופן עקיף, למשל אם הגולשים שלך משתפים את רשימת הקניות שלהם עם חברים וקרובי משפחה.

YITH-WooCommerce-Wishlist

לסיכום

ווקומרס היא הבחירה הטובה ביותר אם אתם רוצים לבנות חנות וירטואלית עם אפשרויות עיצוב וגמישות רבים. התוסף מופעל על ידי וורדפרס שהיא מערכת קוד פתוח, שנמצאת בשימוש של מעל 30% מהאתרים בעולם.

אני ממליץ להתקין את התוספים המומלצים לוורדפרס שיעזרו לכם לשפר את המכירות באתר. בנוסף לכך, מומלץ לעבוד עם תבנית Astra שהיא האופטימלית ביותר עבור ווקומרס.

שאלות נפוצות על ווקומרס

ווקומרס נועדה עבור כל בעל אתר וורדפרס שרוצה להפוך את האתר לחנות וירטואלית. בעזרת התקנה של מספר לחיצות תוכלו להתקין את התוסף ווקומרס ולהפוך את אתר הוורדפרס שלכם לחנות איקומרס בתפקוד מלא.

ההבדל העיקרי בין השניים הוא בתהליך ההתקנה. ללא אתר וורדפרס לא ניתן להשתמש בוורדפרס, ווקומרס הוא תוסף שמותקן על וורדפרס והופכת את האתר לחנות איקומרס.

Woocommerce ו-Wordpress הם שני מערכות קוד פתוח חינמיות לחלוטין. העלות היחידה כרוכה ברכישת אחסון ודומיין לאתר.

בנוסף לווקומרס שופיפיי גם היא פלטפורמה פופולריות לבניית חנויות אינטרנט. השאלה הזו נשאלת די הרבה והתשובה עליה היא די פשוטה. שני הפלטפורמות מעלות לבניית אתר, ווקומרס תתאים למי שרוצה שליטה מלאה על האתר שלו (מה שגם ידרוש תחזוקה של מאחורי הקלעים כמו אחסון, מהירות אתר, גיבויים). לעומת זאת, שופיפיי תתאים למי שרוצה להוריד מעצמו כאב ראש ולהתעסק רק בעיצוב האתר (מאחורי הקלעים מנוהל בידי שופיפיי כמו אחסון, מהירות ותחזוקה).

ווקומרס נבנתה כדי לספק פלטפורמה נוחה ומאובטחת לחנויות וירטואליות. לכן, הפלטפורמה עצמה מגיע מאובטחת ושיפורי האבטחה מעודכנים מידי פעם בעזרת עדכונים שיוצאים לתוסף. אך רמת האבטחה היא לא מובטחת, פורצים מקצועיים וממוקדים יכולים לפרוץ כל אתר לא משנה אם הוא גדול או קטן. בעקבות זאת, מומלץ להוסיף שכבת הגנה נוספת בעזרת תוסף אבטחה לוורדפרס בשם Sucuri

5 1 דירוג
דירוג המאמר
הרשמה להתראות
עדכן אותי כאשר
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפייה בכל התגובות

אוהבים את התוכן?
הכניסו את המייל שלכם וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים, טיפים ועוד הפתעות…
 

קבלו טיפים עדכניים חינם

אני שולח מדי חודש מדריכים ותוכן איכותי על שיווק באינטרנט ובניית אתרים בוורדפרס.

רוצה להצטרף?
צרף את המייל שלך

איזה כיף, מדברים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך שעה

  *במסגרת שעות העבודה (9:00-17:00)

דילוג לתוכן